کد خبر 711034
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
اردوغان مستبد

رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن مخالفان همه پرسی این کشور، آنها را یاوه گو خوانده و گفت که رای آری به این همه پرسی تروریست ها و غرب را دیوانه خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان امروز طی سخنانی گفت که نمی توانم رای آری و نه را به یک چشم ببینم.


اردوغان گفت: من به آنهایی که (به همه پرسی) نه می گویند احترام می گذارم، اما نمی توانم رای آری و نه را با هم به یک چشم ببینم. چگونه می توانند برابر باشند؟ اینکه ما به آنها (مخالفان همه پرسی) احترام می گذاریم بحثی جداست. چرا؟ چون این به معنای دمکراسی است.


وی همچنین بار دیگر از اعضا و رهبران حزب مخالف دولت ترکیه یعنی جمهوری خلق انتقاد کرد و گفت که آنها اصلا نمی دانند دلیل مخالفتشان با این همه پرسی چیست.


رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما از طریق اصلاح قانون اساسی سیستم حکومت مهمی را به ملت خود پیشنهاد می کنم هم برای آینده خودشان و هم آینده فرزندانشان. توجه داشته باشد آنهایی که مخالف این تغییرات هستند ، هیچ گزینه (دیگری) برای ارائه ندارند. آنها فکر می کنند سیاست یعنی نه گفتن به همه چیز. آنها یاوه هایی می گویند که حتی متوجه معانی آنها نیستند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود، از موافقان همه پرسی خواست که با شرکت در همه پرسی تغییر را رقم زده و این کار را حرکتی در برابر غرب و تروریست ها دانست.


اردوغان تاکید کرد: بیایید فردا باهم این اصلاحات را رقم بزنیم تا غرب و تروریست ها (از این حرکت) دیوانه شوند. اما فرزندان پر افتخار این کشور باید همه باهم جشن بگیرند. من از همین الان شادی و جشن را در خود احساس می کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 52
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ه IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    2 1
    مرگ بر پ ک ک
  • ناشناس DE ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    1 3
    همون روحانی خودمونه منتها نمونه ترکیش !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس