نقشه میدانی الرقه سوریه.jpg

آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش به مرکز شهر راهبردی الطبقه برسند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با کمک ائتلاف غربی موفق شدند در ادامه عملیات پاکسازی شهر الطبقه با عقب راندن عناصر تروریستی داعش به مرکز شهر برسند. شهر الطبقه در جنوب غرب شهر رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش قرار دارد.

براساس این گزارش، نیروهای کرد نیمه شب گذشته در محور شرقی با حملات گسترده توانستند محله «اسکندریه» را که دروازه شرقی شهر محسوب می شد به طور کامل پاکسازی کنند و خود را به گورستان برسانند.

در ادامه نیروهای کرد عملیات خود را برای پاکسازی گورستان آغاز کردند و اوایل صبح موفق به پاکسازی این منطقه شدند.

نیروها دموکراتیک کردموفق دقایقی قبل هم حدود ۱۸ ایستگاه و خاکریز تروریست های داعش را پاکسازی کردند و به مرکز شهر الطبقه رسیدند.

 

تعداد زیادی از مقرهای داعش در مرکز این شهر به کنترل نیروهای کرد درآمده است.

در حال حاضر، نیروهای کرد پاکسازی پارک در جنوب شهر و محله «القریه» در شمال شهر را در دستور کار قرار داده اند و درگیری ها در این محور به شدت ادامه دارد.

در محور غربی و از سمت ارتفاع «عاید» پیشروهای ها کند گزلرش شده است اما با این وجود یک کیلومتر دیگر از مناطق آلوده در محله «عاید صغیر» پاکسازی شد. حدود ۲۶ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت نیروهای دموکراتیک کرد در آمد.

از حومه شهر الرقه هم خبر می رسد نیروهای کرد در محور های جنوبی و غربی شهر الرقه موفق شدند دو روستا «الریحانیات و کبش» و ۲ مزرعه اطراف روستاها را پاکسازی کنند.

در محور جنوبی نیروهای کرد توانستند روستای «المشیرفة» و یک مزرعه حومه روستا را به طور کامل آزاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    7 8
    امریکا در زمین هم داره میدان رو مال خود میکنه در حالی که ایران درگیر انتخاباته !
  • . IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    0 9
    این یعنی چی؟
  • بارش IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    20 1
    درود بر ملت کورد
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
      2 6
      فعلا کودها دارند تحت امر امریکا در زمین اونا بازی می کنند و تروریستها را برای جنگ در درعا آزاد می کنند یه تروریست هم خون از دماغش نیامده چون به دستور امریکا طبقه را که در معرض تصرف ارتش سوریه بود به کوردها تسلیم کرده اند و داعشیها برای کمک به تروریستهای اردنی به جنوب رفته اند پس کوردها فعلا عوامل صهیونیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس