اصلاح طلبان نمایه

«اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند سرنوشت خود را به سرنوشت روحانی گره بزنند و بنابراین، جهانگیری را هم نامزد انتخابات کرده‌اند».

به گزارش مشرق، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی مربوط به انتخابات ایران نوشت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ایران تصمیم گرفت به عنوان دومین کاندیدای مهم گروه‌های حامی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند. او در دقایق پایانی مهلت نام‌نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور ثبت‌نام کرد. این در حالی است که حسن روحانی نیز روز جمعه در این انتخابات به طور رسمی کاندیدا شد.


این روزنامه تأکید کرد: اصلاح‌طلبان نگرانند و می‌گوید سرنو‌شت این گروه را نمی‌توان به وضعیت حسن روحانی یا هر فرد دیگری گره زد. به همین دلیل، باید طرح دومی هم برای انتخابات داشته باشند.


همزمان خبرگزاری بلومبرگ در تحلیلی نوشت: ابراهیم رئیسی رقیب جدی روحانی رئیس‌جمهور فعلی ایران است، روحانی هفته‌ها وقت صرف دفاع از عملکرد اقتصادی دولت خود در برابر منتقدانی کرده که می‌گویند مردم عادی هنوز هیچ سودی از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های متعاقب آن، حس نکرده‌اند.


روحانی احتمالاً با چالش نیرومندی از سوی رئیسی ۵۶ ساله روبرو خواهد شد که توانایی جذب رأی دهندگان محافظه‌کار سراسر کشور را دارد.


الی گرانمایه عضو ارشد برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای روابط خارجی اروپا، پیش از ثبت‌نام روحانی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت: پیروزی اولیه روحانی در انتخابات پیشین نیز بر پایه وعده بالا بردن سطح اقتصادی ایرانیان بود. با وجود ورود بسیاری از هیئت‌های خارجی از هنگام لغو تحریم‌ها به ایران، مردم شاهد بالا رفتن قابل ملاحظه شرایط و وضع اقتصادی آن در صحنه بین‌المللی نیستند.


رئیسی پس از ثبت‌نام در گفت‌وگو با خبرنگاران به لزوم ایجاد تغییرات، اشاره کرد و گفت: رویکردها باید تغییر کند. ما باید اقتصادی ایجاد کنیم که از تولید حمایت کند و به نقش مردم در اقتصاد احترام بگذارد. اقتصادی که در روزهایی که تکانه‌های اجتماعی و سیاسی ایجاد می‌شود، آسیب نبیند.


به گفته گرانمایه، رئیسی رقیبی جدی برای روحانی خواهد بود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس