کد خبر 713046
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
روسیه و آمریکا

روسیه اعلام کرد: آمریکا باید از انجام اعمال بی خردانه و نسنجیده در برابر کره شمالی خودداری کند.

به گزارش مشرق، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، سیاست ها و اعمال تنش زای واشنگتن در برابر پیونگ یانگ، گفت: این مساله جدیدی نیست و دولت های سابق آمریکا بارها چنین رویکردی داشته اند.

در سخنان زاخارووا که فایل ویدیویی آن در پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه قرار گرفته، آمده است: شرکای آمریکایی عادت و خصوصیت بسیار بدی دارند. ابتدا اقدامی را در مورد کشوری انجام می دهند و سپس مساله را بررسی می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در این مورد نمونه های زیادی را می توان در یک دهه اخیر مثال زد که از جمله رفتار آمریکا در مساله اوکراین و سوریه است.

وی ادامه داد: می خواهیم در باره کره شمالی سناریوی کاملا متفاوتی تحقق یابد. ابتدا این مساله بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد، سپس استراتژی آن و در اخر هم اقدامات لازم در مورد آن تعیین شود.

زاخارووا گفت: جامعه جهانی تجربه های بسیار غنی در مورد حل و فصل اختلاف ها کسب کرده و نتایج مثبت زیادی در این عرصه به دست آورده است.

وی در ادامه خویشتنداری آمریکا و متحدانش در وضعیت کنونی در برابر کره شمالی و سنجیدن اقدام ها و مواضع خود برای جلوگیری از وقوع جنگ در منطقه را خواستار شد.

آمریکا در روزهای اخیر، کشتی ها و ناوهای جنگی خود را به سمت آب های شبه جزیره کره گسیل کرده است و ناوگروه تهاجمی کارل وینسون هم فرمان گرفته در غرب اقیانوس آرام و نزدیک این شبه جزیره لنگر بیاندازد.

رسانه های روسی در روزهای اخیر در گزارش های خود از امکان انجام حمله های پیشگیرانه و غافلگیرانه آمریکا به کره شمالی خبر داده اند.

روزنامه کامرسانت در مقاله ای به نقل از رسانه های آمریکایی نوشت: دولت ترامپ ممکن است به دنبال حمله موشکی به سوریه در آینده نزدیک نیز اقدام مشابهی علیه کره شمالی انجام دهد.

در گزارش آمده است: پاسخ احتمالی پیونگ یانگ به تجاوز آمریکا بسیار سخت تر از سوریه خواهد بود و در صورت مورد حمله قرار گرفتن با موشک های خود پاسخ خواهد داد.

روزنامه روسی با اشاره به اوضاع نزدیک به انفجار شبه جزیره کره و هشدار مقام های کشورهای منطقه در مورد امکان آغاز یک جنگ مخرب، نوشت: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم اعلام کرده که مسکو از تشدید تنش ها در شبه جزیره کره به شدت نگران است.

وی به طرف های مناقشه در مورد پیامدهای رویارویی بروز مسلحانه هشدار داده و از آنها خواست از انجام هر گونه اقدامات تحریک آمیز دوری کنند.

رسانه های روسی همچنین در گزارش های خود به نقل از منابع تجسسی آمریکا اعلام کردند که دولت ترامپ حمله موشکی از دو ناو موشک انداز خود را به کره شمالی بررسی می کند.

در گزارش ها آمده که آمریکا افزون بر موشک های تام هاوک می خواهد از بمب افکن های خود برای هدف قرار دادن مراکز نظامی و هسته ای کره شمالی استفاده کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    4 3
    ترامپ از این عرضه ها نداره که به کره شمالی حمله کنه میدونه که جوابی سخت میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس