برخوردها با تشکل‌های دانشجویی منتقد دولت

در پی لغو برنامه‌های انتقادی در دانشگاه‌ها اخیرا وزارت علوم از انجمن اسلامی دانشجویان به دلیل برگزاری تریبون آزاد با موضوع«عملکرد دولت» در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء (ص) و انتقاددانشجویان، شکایت کرد.

به گزارش مشرق، این روزها و با نزدیک شدن به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخورد وزارت علوم به نمایندگی از دولت یازدهم با تشکل‌های دانشجویی منتقد شدت گرفته تا آنجایی که بارها برنامه‌های سیاسی این تشکل‌ها که رنگ و بوی انتقادی دارد، لغو شده است، از طرفی در دانشگاه آزاد هم اتفاقاتی مشابه در حال رخ دادن است ولی در این دانشگاه امید می‌رود با تغییرات مدیریتی صورت گرفته این مشکل برطرف شود.

اخیرا وزارت علوم از انجمن اسلامی دانشجویان به دلیل برگزاری تریبون آزاد با موضوع «عملکرد دولت یازدهم» در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء (ص) و انتقاد دانشجویان به وضعیت فعلی کشور، شکایت کرده است، به گفته مسئولان انجمن اسلامی جوابیه این شکایت به وزارت علوم ارسال شده است.

علی سلطانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء (ص) در این خصوص گفت: تشکل‌های  انقلابی به خصوص انجمن اسلامی در این دانشگاه به شدت تحت فشار هستند، متاسفانه در سال جدید درخواست برنامه‌هایی که دادیم بلاتکلیف است و عملا قبل از انتخابات دست ما را بستند.

از طرفی در پی شدت گرفت این برخوردها، بودجه نشریه مستقل دانشجویی تکاپو به صاحب امتیازی سیدعارف الهی نیز به دلیل انتقاد از دولت یازدهم توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص) قطع شد و فعلا اجازه چاپ ندارد و گویا مسئولان مربوطه از این نشریه هم شکایت کرده‌اند.

اخیرا در دانشگاه اصفهان هم مجوز مستند «فروشنده» در آستانه اکران لغو شد، مستندی که چندین بار جلوی اکرانش در دانشگاه‌های کشور گرفته شد.

گفتنی است، خبرهایی هم از دیگر دانشگاه‌ها کشور در خصوص لغو برنامه‌های انتقادی تشکل‌های دانشجویی به گوش می‌رسد و احتمال می‌رود در هفته‌های آتی شاهد برخوردهای شدیدتری با برگزاری اینگونه برنامه‌ها باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    7 0
    اجرای حقوق شهروندی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس