کد خبر 716591
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
پاپ فرانسیس

پاپ فرانسیس رهبر کلیسای جهانی کاتولیک برای سفری دو روزه، وارد قاهره پایتخت مصر شد.

به گزارش مشرق، «خورخه ماریو برگولیو»، رهبر کاتولیک‌های جهان، معروف به «پاپ فرانسیس» امروز برای دیداری دو روزه با مقامات سیاسی دینی مصر، وارد قاهره شد. 

فرودگاه قاهره که در حالت آماده‌باش امنیتی به سر می‌برد، از ساعت‌ها قبل، برای استقبال از پاپ آماده شده بود. مصری‌ها در رسانه‌های خود این سفر را تاریخی توصیف می‌کنند.

پاپ از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف بوئینس‌آیرس به خدمت پرداخت و در سال  ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از پاپ ژان پل دوم دریافت کرد. برگولیو در سال ۲۰۱۳ به جای بندیکت شانزدهم به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

به گزارش وبگاه خبری «الیوم السابع» مصر، سفر پاپ به مصر شامل دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در کاخ ریاستی، «شیخ احمد الطیب» شیخ الازهر، «پاپ تواضروس دوم» پاپ اسکندریه و دیگر سران مدنی و سیاسی مصر خواهد شد. 

او قبل از این سفر در پیامی برای مردم مصر، ابراز امیدواری کرد که سفرش به مصر، به تحقق صلح و تشویق به گفت‌وگو و آشتی در دنیای اسلام کمک کند. 

سفر پاپ به مصر، اندکی پس از روزهای خونینی انجام می‌شود که حداقل دو انفجار در میان مسیحیان در دو کلیسا در مصر، حداقل جان ۴۵ نفر را گرفت و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو انفجار را که در دو شهر طنطا و اسکندریه رخ داده بود، بر عهده گرفته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس