کد خبر 717576
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
حکمتیار

«گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی در جمع هواداران خود در ولایت ننگرهار افغانستان با بیان اینکه طالبان عامل حضور نیروهای خارجی در افغانستان هستند، گفت: حکومت‌داری با دو رهبر نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی دقایقی پیش در جمع هواداران خود در ولایت ننگرهار افغانستان حضور یافت.

وی در دومین حضور عمومی خود پس از نشست مطبوعاتی‌اش در لغمان، اظهار کرد: طالبان عامل حضور نیروهای خارجی در افغانستان هستند.

رهبر حزب اسلامی با اشاره به اختلافات اخیر رهبران حکومت وحدت ملی گفت: رهبران حکومت وحدت ملی باید بدانند که مردم در مورد حکومت آنها چه می‌گویند و به همین منظور باید به اختلافات خود پایان دهند.

حکمتیار ادامه داد: هر ماشین یک فرمان دارد نه دو فرمان و ما باید از تجربه ایرانیان در حکومتداری استفاده کنیم که یک رئیس‌جمهور دارند.

وی خطاب به «غنی» و «عبدالله» گفت: اگر رهبران حکومت وحدت ملی نمی‌توانند با هم کار کنند، یکی از آنها باید برود و اجازه دهد دیگری به کار ادامه دهد.

رهبر حزب اسلامی افزود: نه ایران بلکه باید نگاهی به تجربه همه کشورها داشته باشیم، باید نگاه به آسمان و زمین و کائنات داشته باشیم، باید توجه کنیم که همه موجودات جهان توسط یک الله هدایت می‌شوند و بر مبنای همین تجارب مشخص است که حکومت به یک رهبر قوی نیاز دارد.

حکمتیار یادآور شد: حکومت چند رهبری سبب گسترش فساد و در نهایت ناکامی آن حکومت می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امتیازات قومی در مذهب جایی ندارد، گفت: همه انسان‌ها حقوق مساوی دارند و حزب اسلامی مدافع حقوق مساوی همه است.

رهبر حزب اسلامی عنوان کرد: حزب اسلامی حامی حقوق اسلامی و انسانی بوده که خداوند برای زنان قائل شده است.

حکمتیار اظهار کرد: ما قبول داریم که زنان پیامبران و خلفای راشدین برای نماز به مساجد می‌رفتند اما خودمان این اجازه را نمی‌دهیم، ما بایدمطابق دستورات الهی عمل کنیم، بگذارید بانوان برای نماز جماعت به مساجد بروند تا همواره مومنه و متقی باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
    1 1
    ببخشید زنان "پیامبران" برای نماز به "مساجد" میرفتن؟ خوب چرا تو متن اصلی دست میبری؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس