کد خبر 717598
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
آلمان

یک روزنامه رژیم صهیونیستی نوشت که روابط حزب سوسیال‌دموکرات آلمان و به ویژه وزیر خارجه این کشور با ایران و تشکیلات خودگردان و جنبش فتح خوب است که می‌تواند به آینده روابط آلمان با این رژیم آسیب وارد کند

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست نوشت که حزب سوسیال‌دموکرات آلمان و به ویژه «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در جهت حمایت از ایران و جنبش فتح اقدام می‌ کند.

در این گزارش آمده است که گابریل در جهت تقابل با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اقدام می‌کند. این اقدام نتانیاهو یادآور مطلبی است که الکس فویرهارد در وب‌سایت یک اندیشکده نوشته بود مبنی بر اینکه گرایش های ضد اسرائیلی در حزب سوسیال‌دموکرات آلمان شدت گرفته بود و به دنبال آن رسانه‌ها و منتقدان سیاسی در آلمان از اقدام نتانیاهو مبنی بر لغو دیدار با گابریل انتقاد کردند.

گابریل از اسرائیل به عنوان رژیمی آپارتاید یاد کرده است و از دید وی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوست محسوب می‌شود و به تبع آن حزب سوسیال‌دموکرات آلمان هم حزب فتح را شریکی راهبردی می‌داند.

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان هم درباره گروهی حقوق‌بشری در اسرائیل که معتقدند، ارتش این رژیم مرتکب جنایت جنگی شده، صحبت کرده است. همه این موارد نشان می‌دهد که چرا «یاکوف هاداس هاندلزمان» سفیر اسرائیل در آلمان از اینکه آلمان نقش میانجیگری در حل بحران اسرائیل و فلسطیان ایفا کند.

با این حال نباید فراموش کرد که «مارتین شولتس» رئیس حزب سوسیال دموکرات و نامزد انتخابات پارلمانی آلمان از سخنان سال گذشته عباس در پارلمان اروپا با عنوان تحریک‌کننده یاد کرده بود. عباس ژوئن 2016 در سخنانی اسرائیل را به سمی کردن آب فلسطینیان متهم کرده بود.

گابریل تجارب خاصی در خاورمیانه دارد. معاون صدراعظم آلمان که حزب متبوعش در دولت ائتلافی قرار دارد، دارای رویکرد ملی و اقتصادی است که منافع بازرگانی را به مسایل مربوط به یهودیان ترجیح می‌دهد.وی تنها چند روز پس از نهایی شدن توافق هسته‌ای با ایران به همراه تیمی راهی این کشور شد.از طرفی وی با هیچ سازمانی که منتقد دولت ایران بود دیدار نداشته و در سال 2016 هم بار دیگر با گروهی راهی ایران شد.

اشتاین‌مایر که پیش از این وزیر خارجه آلمان بود هم از نتانیاهو به عنوان فردی یاد کرد که انتقادهای فراوانی را متوجه توافق هسته‌ای با ایران کرده بود. در پی این توافق، شرکت های آلمانی انتظار داشتند تا منافع سرشاری به دنبال معامله با ایران به دست آورند.

این روزنامه نوشته است که گابریل که پیشتر وزیر اقتصاد آلمان بود، از انتقال مالیات های آلمانی‌ها برای مقامات فلسطینی جلوگیری نکرد. دولت آلمان میلیون ها یورو به سازمان های مردم نهاد در کرانه باختری که تحت کنترل حماس قرار دارد، داده است. مسیر سوسیال‌دموکرات ها به سمت ایران و تشکیلات خود گردان باعث می شود که روابط اسرائیل و آلمان دستخوش تنش شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس