کد خبر 717796
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
داعش و طالبان

پس از اعلام عملیات بهاری طالبان در افغانستان، نماینده پارلمان این کشور از آغاز عملیات این گروه به مرکز ولایت هلمند خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از «خبریال»، نماینده ولایت هلمند در پارلمان افغانستان اعلام کرد که با آغاز فصل بهار بار دیگر مرکز این ولایت شاهد حملات تازه مخالفان مسلح دولت است.

وی هشدار داد: طالبان مناطقی را که بهار گذشته تصرف کرده بود، هنوز در اختیار دارد و برای تصرف اراضی بیشتر، حملات جدیدی را آغاز کرده است.

گفته می‌شود که شهرستان‌های «ناوه»، «باغران»، «موسی‌کلا»، «نوزاد» و «خانشین» در تصرف کامل طالبان قرار دارند و سایر شهرستان‌ها نیز هدف حملات گسترده‌ای این گروه قرار گرفته‌ است.

نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان و سنا از درگیری طالبان در حوزه چهارم امنیتی شهر لشکرگاه مرکز این ولایت ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود که با آغاز عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغان، اوضاع امنیتی شهرستان‌های هلمند بهبود یافته است.

با این حال، نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان افغانستان مدعی هستند که عملیات نظامی نیروهای امنیتی افغان در این ولایت نتیجه چندانی را در پی نداشته است و تنها بر مناطق «بولان» و شهرستان «نادعلی» تمرکز شده است.

از سوی دیگر، 300 تفنگدار آمریکایی به منظور حمایت و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند مستقر شده‌اند.

سال گذشته نیز طالبان با روی دست گرفتن حملات گسترده‌ای در ولایت هلمند، شهر لشکرگاه مرکز این ولایت مورد محاصره قرار داده بودند که در نتیجه طالبان با شکستن کمربند امنیتی لشکرگاه تا حوزه سوم امنیتی در داخل شهر پیشروی کرده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس