کد خبر 717817
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
آلمان و عربستان

در جریان سفر مرکل به عربستان سعودی دو کشور توافقی را امضا کردند که بر اساس آن ارتش آلمان به پرسنل نظامی عربستان در خاک خود آموزش می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، ارتش آلمان بر اساس توافق انجام شده می خواهد به پرسنل نظامی عربستان در آلمان آموزش بدهد.

در جریان سفر امروز آنگلا مرکل به جده وزارتخانه های دفاع دو کشور توافقی را در این راستا امضا کردند. اینکه چه تعداد از پرسنل نظامی عربستان به منظور این آموزش ها به آلمان فرستاده می شوند هنوز مشخص نیست. همچنین این مسئله نیز مشخص نشده است که این نیروهای عربستانی از کدام بخش های ارتش عربستان به آلمان می آیند.

آلمان و عربستان همچنین یادداشت تفاهمی درباره همکاری های پلیس دو کشور را امضا کردند. این تفاهم نامه شامل آموزش مرزبانان عربستان توسط پلیس آلمان و آموزش پلیس راه آهن در عربستان سعودی و آموزش در زمینه امنیت هوانوردی هم می شود.

یک هیات بلند پایه اقتصادی در سفر مرکل به عربستان وی را همراهی می کنند.

این توافق همکاری های نظامی بین عربستان و آلمان در حالی انجام شده است که پیش از این وزارت اقتصاد عربستان از تصمیمات خود برای انصراف از خرید تسلیحات از آلمان خبر داده بود.

عربستان سعودی به دلیل عملیات نظامی در یمن در سطح بین المللی مورد انتقادهای شدیدی قرار دارد. عربستان حدود دو سال است که عملیات نظامی را در این منطقه آغاز کرده است.

صدر اعظم آلمان در سفر خود به جده  خواستار پایان حملات هوایی عربستان سعودی به یمن شده و گفت: ما بر راه حل دیپلماتیک تحت رهبری سازمان ملل تاکید داریم. ما اعتقاد نداریم که یک راه حل نظامی برای این درگیری ها می تواند وجود داشته باشد. باید از این مسئله جلوگیری شود که همچنان مردم بیشتری در یمن فقر زده گرفتار وضعیت بسیار بد انسانی شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس