کد خبر 717818
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
اردوغان

رییس جمهور ترکیه با انتقاد از حضور نیروهای آمریکایی در کنار کردها، از رییس جمهور آمریکا خواست به تعهدش مبنی بر عدم همکاری با کردها پایبند باشد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه از «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا خواست تا به وعدهایش پایبند باشد.

به نوشته وبگاه «آی نیوز» اردوغان گفت ترکیه به عملیات «علیه تروریسم» در منطقه ادامه خواهد داد.

به نوشته این منبع خبری، اخیرا تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای آمریکایی در مراسم تشییع جنازه نیروهای «پ‌ک‌ک» که در حملات هوایی در سوریه کشته شده‌اند، حضور داشته‌اند. همزمان صدها نیروی آمریکایی در مرز ترکیه با سوریه مستقر شده‌ و تصاویر موجود در فضای مجازی از ورود خودروهای زرهی آمریکا به شهر مرزی «قامشلی» حکایت دارند.

همچنین مقام‌های ارتش آمریکا با گروهی از اعضای موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» دیدار داشته‌اند.

رییس جمهور ترکیه که قصد عزیمت به هند را دارد، گفته است: «شوربختانه، وجود پرچم آمریکا در بین کاروان گروه‌های تروریستی چون یگان مدافع خلق ما را به شدت غمگین کرده  و این مسئله را درملاقات بعدی با رییس جمهور آمریکا در میان می‌گذاریم.»

وی افزود: «اگر مبارزه با تروریسم بر محوری مشترک نباشد، ترور امروز به ما و فردا به دیگران صدمه می‌زند. ما باید در این کار تشریک مساعی داشته باشیم. ضرورت دارد مانند عملیاتمان در کرکوک و در منطقه سنجار این مسیر را ادامه دهیم. همانطور که من دیروز گفتم نباید تروریست‌ها را در منطقه نسبت به عملیات خود آگاه کنیم. ما شاید یک شبه بیاییم. منظورم این است که نباید تروریست‌ها را قبل از عملیات آگاه کنیم. البته تروریست‌ها نسبت به توانمندی نیروهای ارتش ترکیه برای عملیات در هر مکان و زمان آگاهند.»

اردوغان پیش از این هم از آمریکا خواسته بود از حمایت کردها در سوریه دست بردارد. آنکارا امیدوار بود با روی کار آمدن ترامپ، شاهد سیاست تازه‌ای در قبال نیروهای کرد در سوریه باشد، اما تحولات هفته گذشته از تداوم همکاری واشنگتن با کردها حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    باشه
  • DE ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    22 2
    دماغ سوخته میخریم
  • روح الله IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 2
    مرگ بر اردوغان مرگ بر طورکیه عثمانی مرگ بر طورکیه پرستان
    • بی نشان US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      0 18
      ایضا مرگ بر تجزیه طلبان و ادمکشان و نوکران امریکا
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 0
    آمریکا ، آلمان ، فرانسه ... هیچ کدام هیچ وقت در کنار کردها و یا هر مظلوم ستمدیده ی دیگری نبوده و نخواهند بود . این ها بهانه ای بیش نیست برای حضور نظامی و غارت و استعمارو استثمار... وگرنه جلو چشم دنیا این همه کشت و کشتار نمی کردند و مطمئنا عواقب جبران ناپذیرش را زنان و مردان بی گناه می پردازند و نستغفر و نعوذ بالله من الشیطان الرجیم و ایادیه.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 3
    ارتش ترکیه حمله کنه هیچ قدرتی نمیتونه جلودارش باشه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
      0 0
      ارتش ترکیه از دمشن فررضی بزور رد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس