محله گل و بلبل

عروسک‌گردان «محله گل و بلبل» گفت: تاکنون بازخورد خوبی از حضور عروسک‌ها در «محله گل و بلبل» داشتیم و معتقدم این چهار عروسک هم برنامه را جذاب‌تر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، «محمد اعلمی» عروسک‌گردان کارهای عروسکی تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به مشغله کاری این روزهایش گفت: مدتی است که در برنامه «محله گل و بلبل» عروسک‌گردانی می‌کنم و طراحی و ساخت این چهار عروسک نیز به عهده من بوده است. این گروه کاملا شاد و حرفه‌ای هستند و تجربه‌های خوبی را با آنها کسب کردم.

وی همچنین بیان داشت: مردم عام معمولا صداپیشه‌ها را می‌شناسند نه عروسک‌گردان‌ها را و برایشان مهم نیست که چه کسی پشت این عروسک است و محصول و نتیجه‌اش مهم است. برای مثل محمد بحرانی و حمید جبلی از آن دسته صداپیشه‌هایی هستند که مردم از چهره آنها ذهنیت دارند و آنها را می‌شناسند.

طراح و سازنده عروسک‌های «محله گل و بلبل» ادامه داد: تاکنون بازخورد خوبی از حضور عروسک‌ها در «محله گل و بلبل» داشتیم. نویسنده‌مان آقای علیپور تجربه حضور در کار عروسکی دارد و معتقدم این چهار عروسک هم برنامه را جذاب‌تر کرده‌اند.

اعلمی در ادامه با اشاره به علاقه‌اش به عروسک «کلاه قرمزی» و همکاری با ایرج طهماسب افزود: از همان ابتدا که کلاه قرمزی پا به تلویزیون گذاشت، به خاطر خودش و عواملش دوستش داشتم. آن زمان ایرج طهماسب مجری برنامه «آسمون و ریسمون» بود و من در آن زمان نوجوان بودم، به همین خاطر حضورش نوستالژی ویژه‌ای برایم دارد. یادم است او و عروسک‌های «آسمون و ریسمون» را خیلی دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود که بتوانم روزی او را از نزدیک ببینم.

وی بیان داشت: اوایل انقلاب آقای طهماسب در برنامه عروسکی «دیو چو بیرون رود» به کارگردانی مرضیه برومند بازی می‌کرد. بعدها «مدرسه موش‌ها» و بعدتر سینمایی «شهر موش‌ها» و ... اینها بخشی از خاطرات نوجوانی‌ام بودند و همگی دوست داشتن مرا نسبت به کارهای عروسکی دوچندان می‌کرد و اواخر حتی همکاری با او نیز از آرزوهایم شده بود و اولین همکاری‌ام با او در سینمایی «کلاه قرمزی و سروناز»و بعد از آن «کلاه قرمزی با گیگیلی» بود.

وی ادامه داد: همیشه در همکاری با طهماسب سعی می‌کنم همه تجربه‌های قبلی‌ام را کنار گذاشته و با روش و سیستم خودشان که برایم جدید است، پیش بروم. همکاری با ایشان برایم سخت نیست چراکه از قبل با این سیستم آشنا بودم و لذت می‌بردم. در این کار هم مثل «شهر موش‌ها» درهای جدیدی به رویم باز می‌شوند و همین باعث شده تا تجربه‌های جدیدی را بدست آورم و برایم جالب بود زمانیکه این موضوع را با او در میان گذاشتم، گفت که این حس برای خودم هم تکرار می‌شود و همین باعث جذابیت کار خواهد شد.

اعلمی در ادامه در قیاس بین عروسک‌گردانی و کارگردانی در آثار عروسکی نیز گفت: وقتی عروسک گردانی می‌کنم تابع کارگردان هستم و وقتی هم که کارگردان هستم به کار خودم می‌پردازم و حس و حال دیگری دارم که قابل مقایسه با یکدیگر نیست. کارگردانی مسئولیت زیادی دارد و شاید بشود گفت وقتی عروسک گردان هستی بیشتر از کار لذت می‌بری چراکه مسئولیت کمتری داری، اما زمانیکه کارگردان هستی مسئولیت‌ات ده برابر می‌شود و حتی فرصت پرداختن به حواشی را نیز پیدا نمی‌کنی و فقط مجبور هستی به کار فکر کنی و بر همین اساس خاطره دلنشینی کمی از پشت صحنه کار برایت باقی می‌ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس