کد خبر 718007
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
انتخابات الکترونیک

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: انتخابات شوراها در 147 شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، "قاسم میرزایی نیکو" عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از برگزاری انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی در 147 شهر خبر داد و گفت: قرار بود مجموعا در 150 شهر انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار شود اما اکنون در 147 شهر این امکان وجود دارد.

وی با بیان اینکه احتمالا تنها در 3 شهر مورد نظر انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود، افزود: به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم مانند فیبر نوری و پشتیبانی‌های لازم برای صندوق‌های انتخابات این امر در این سه شهر امکانپذیر نخواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید براینکه صندوق‌های الکترونیکی نیاز به سیستم پشتیبانی دارند، بیان داشت: برای استقرار سیستم پشتیبانی از صندوق‌ها نمی‌توان تنها برای 2 صندوق، یک سیستم را با هزینه‌ای کلان مستقر کرد.

میرزایی‌نیکو با اشاره به اینکه هزینه استقرار سیستم پشتیبان برای صندوق‌ها موجب شده تا در مناطقی با وجود حداقل صندوق‌ها انتخابات بصورت الکترونیکی برگزار نشود، اظهار داشت: محدودیت صندوق نیز از جمله مشکلاتی است که موجب شده تا در 3 شهر از پیش تعیین شده، امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه گفت: در حال حاضر 35 هزار صندوق الکترونیکی در اختیار داریم که لازم است برای مواقع احتمالی مانند خرابی صندوق از آن‌ها استفاده کنیم.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای 2 صندوق اضافه در نظر گرفته‌ شده که مجموعا 5 هزار صندوق به این صورت استفاده می‌شود و از 30 هزار صندوق باقی مانده نیز در هر حوزه‌ای 3 صندوق تعبیه کرده‌ایم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس