کد خبر 718381
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
اردوغان در هند

بحران‌های اقتصادی و امنیتی و چالش های داخلی و خارجی اردوغان را مجبور به سفر به هند نمود.

سرویس جهان مشرق - سفر اردوغان به هندوستان و دیدار او با مقامات بلندپایه هندی پس از رفراندوم قانون اساسی و پیروزی حزب عدالت و توسعه و افزایش چالش‌های داخلی و بیرونی آن، اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود.

اردوغان که قبل از برگزاری رفراندوم قانون اساسی با کشورهای اروپایی دچار چالش شده بود و پس از پیروزی رفراندوم نیز استمرار همان چالش‌ها را تجربه می‌کرد، با قوت گرفتن امکان تغلب در رفراندوم با شکاف عمیقی در میان موافقان و مخالفان(ملت ترکیه) روبرو شد؛به‌گونه‌ای که مخالفان اردوغان و اصلاحات او با حضور در خیابان‌ها و شعار علیه اردوغان ، اعلام نمودند که مجلس این کشور و قوانین آن را تحریم خواهند نمود.

البته استمرار درگیری در داخل و بحران در روابط خارجی ترکیه، اقتصاد این کشور را نیز با مشکلاتی روبرو ساخت، وچالش‌های امنیتی آن را افزایش داد. بنابراین رهبران حرب عدالت و توسعه با امید پیداکردن متحدی استراتژیک و بازاری جایگزین به‌جای اروپا به هند چشم امید دوختند و تلاش کردند تا این اقتصاد نوپا و این کشور پرجمعیت را جایگزین اروپا برای صادرات و واردات خودنمایند.

تلاش برای نزدیکی به هند و جایگزینی آن با اروپا که از دو هفته پیش کلید خورده بود بالاخره با هماهنگ شدن سفر اردوغان به هند و مذاکره مستقیم با مسئولین ارشد این کشور حالتی واقع‌بینانه‌تر به خود گرفت.

رسانه‌های ترکیه امیدوارند تا با راضی کردن هند پرقدرت و پرجمعیت، متحد استراتژیک جدیدی در معادلات منطقه‌ای پیدا نموده و نقش بیشتری در منطقه ایفا نمایند. البته حل بحران‌های اقتصادی از دیگر امیدهای اردوغان برای سفر به هند محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    1 11
    الکی مثلا تحلیل کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس