کد خبر 718807
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
ترامپ

قانونگذاران آمریکایی خواستار ارائه گزارش مکتوب دولت دونالد ترامپ ظرف 90 روز به کنگره درباره استراتژی سوریه و همچنین مطلع کردن قانونگذاران قبل از هرگونه حمله جدید به مواضع دولت بشار اسد هستند.

به گزارش مشرق، قانونگذاران کنگره آمریکا که در حال بررسی بودجه پیشنهادی سال مالی 2017 دولت هستند، با قرار دادن برخی بندها، بر لزوم ارائه گزارش مکتوب دولت او درباره استراتژی‌اش در قبال سوریه و مطلع کردن کنگره قبل از هرگونه حمله نظامی به دولت بشار اسد تاکید کرده‌اند.

پایگاه آمریکایی «پولیتیکو» در گزارشی به اقدامات کنگره آمریکا در قبال بودجه پیشنهادی سال مالی 2017 و قرار دادن شروط و متمم‌های مختلف توسط قانونگذاران به منظور «کنترل و مهار رئیس‌جمهور» پرداخته است.

در این گزارش آمده است: «اعضای کنگره نه فقط نوک دونالد ترامپ را در موضوع ساخت دیوار مرزی(با مکزیک) چیدند، بلکه آنها به منظور کنترل اختیارات و قدرت رئیس‌جمهور از توافق برای اعطای بودجه یک تریلیون دلاری هم استفاده کردند».
روز گذشته(دوشنبه) نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص بودجه حدود یک تریلیون دلاری دولت فدرال به توافق رسیدند تا از تعطیلی دولت در اواخر هفته جاری جلوگیری کنند.

با اینحال مجلس نمایندگان و سنا آمریکا می‌بایست این لایحه را به تصویب درآورند. گزارش‌ها حاکی است که این لایحه احتمالاً تا پایان هفته جاری به تصویب درمی‌آید.

اگر این لایحه تا نیمه‌شب جمعه تصویب نشود، سازمانهای فدرال مجبورند صدها هزار کارگر را اخراج کنند و بسیاری دیگر نیز مجبورند تا زمان حل شدن نزاع درباره بودجه در کنگره، بدون حقوق به کار خود ادامه دهند.

پولیتیکو از قدرت‌نمایی دیگر قانونگذاران آمریکایی در قبال دونالد ترامپ خبر داده است. کنگره خواهان گزارش مکتوب ترامپ درباره سوریه است.

به گزارش این پایگاه، «قانونگذاران از دولت ترامپ می‌خواهند طرح دقیق را برای مواجه شدن با داعش و بشار اسد در سوریه را ارائه دهد. در نتیجه آنها یک ماده و بند در بودجه پیشنهادی 665 صفحه‌ای اضافه کردند که طبق آن تا زمانی که طرح پیشنهادی برای جنگ با داعش ارائه نشود، 2.5 میلیارد دلار منابع مالی دفاعی تخصیص داده نشود».

پولیتیکو افزود: «دولت ترامپ همچنین باید گزارشی ظرف مدت 90 روز ارائه کند و استراتژی‌اش برای مواجه شدن با رژیم اسد را شرح دهد. این التزام به ویژه به حملات هوایی ماه گدشته ترامپ به سوریه، مرتبط است. ترامپ تحسین فراحزبی کنگره را به دست آورد اما قانونگذاران درخواست دارند که قبل از هرگونه اقدام نظامی علیه(بشار) اسد باید در جریان قرار داده و از آن مطلع شود».

در بخشی از گزارش آمده است: «قانونگذاران کنگره همیشه مایل به نشان دادن این موضوع به طرف مقابلشان در خیابان پنسیلوانیا(کاخ سفید) هستند که سوای اینکه چه حزبی در کاخ سفید حضور دارد، آنها هستند که اهرم و قدرت نفوذ دارند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس