مستند

فیلم مستند «عکس‌ها نمی‌جنگند» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی شاهد سلطانی‌آزاد آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش مشرق،‌ فیلم مستند «عکس‌ها نمی‌جنگند» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی شاهد سلطانی‌آزاد آماده نمایش عمومی شد.

تولید این فیلم مستند 31 دقیقه‌ای که در ژانر تاریخی و دفاع مقدس قرار می‌گیرد، اواخر سال 94 آغاز شد و با گذشت بیش از یکسال، در هفته جاری نسخه نهایی فیلم تحویل مرکز گسترش شد.

شاهد سلطانی‌آزاد در مستند «عکس‌ها نمی‌جنگند» از نابودی تاریخ مصور یک شهر سخن به میان می‌آورد... آخرین موشک صدام در جنگ شهرها، به عکاسی صبا در دزفول اصابت می‌کند، عکاسی‌ای که تاریخ شهر را در خود آرشیو کرده بود... .

این فیلم در شهرستان دزفول فیلمبرداری شده و محمدتقی یازرلو تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است.

شاهد سلطانی‌آزاد پیرامون ساخت این فیلم می‌گوید: چندین سال است که راجع به دین، شریعت، جنگ تحمیلی و... فیلم ساخته‌ام و دغدغه این موضوعات را دارم. به نظر من پرداختن به سوژه‌های دفاع مقدس برای برخی از افراد پله ترقی است و از این رو آنچه می‌سازند چندان برایشان مهم نیست، اما برای من هیچ‌گاه این‌چنین نبوده است. من جوانی‌ام را صرف ساختن فیلم‌هایی با مضمون خانواده، قصه‏ها و داستان‏های شهدا کرده‌ام. در پرداختن به این سوژه‌ها، ما آدم‌هایی را می‌بینیم که در قله ایستاده‌اند، تمام صفات متعالی یک انسان را دارند و جانشان را برای دیگران فدا می‎‏کنند. من تأثیرات بسیار خوبی که در زندگی گرفته‌ام، از این افراد است؛ آنهایی که عزیزترین سرمایه زندگی‌شان را صرف جهاد و شهادت کرده‌اند و من از لحاظ عاطفی با این آدم‌ها و خاطراتشان عجین شده‌ام.

شاهد سلطانی‌آزاد تاکنون فیلم‌های داستانی و مستندهایی چون «چهل شاهد»، «رسول بوسنی»، «جوانمرد فاضل»، «فصل سنگ» و... را در زمینه‌ی دفاع مقدس ساخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس