دیدار لاریجانی با رئیس کمیسیون اقتصادی تایلند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ششم برنامه جامعی بوده و دولت آینده باید تمامی سیاست‌های و برنامه‌های خود را در چهارچوب این برنامه تنظیم کرده و اجرا کند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به 15 دهستان روستای قاهان با اشاره به خدماتی که از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز انجام‌شده است اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شخصی بنده دیده نشدن خدمات جمهوری اسلامی در افکار عمومی بوده و اجرای این طرح نیز نمونه‌ای از تلاش نظام جمهوری اسلامی برای خدمت‌گزاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری خدماتی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، راه و ترابری و نیرو در روستاها افزود: خدمت به محرومان و مستضعفان یکی از اصل‌ها و تفکرات انقلابی است که امام خمینی(ره) بنیان‌گذار آن بوده و مسئولان این نظام باید در صدر وظایف خود به آن نگاه کنند.

وی بابیان قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری در فروردین 96 خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های جوانان انقلاب در زمینه‌های تولید سیمان، مواد غذایی و انرژی هسته‌ای جزء افتخارات این نظام بوده و تأمین آرامش و آسایش مردم با رویکردی عدالت خواهانه و همچنین حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور نیز از وظایف مسئولان نظام است.

لاریجانی با تأکید بر اجرایی شدن برنامه ششم برای پیشرفت کشور و حل مشکل بیکاری گفت: برنامه ششم برنامه جامعی بوده و دولت آینده باید تمامی سیاست‌های و برنامه‌های خود را در چارچوب این برنامه تنظیم کرده و اجرا کند، اگر دولت آینده برای اجرای برنامه ششم مصمم باشد  شرایط کشور تغییر کرده و مشکل بیکاری جوانان برطرف می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان عنوان کرد: زمانی که در کشور با مشکل بیکاری جوانان روبه‌رو هستیم باید شرایط و بسترهای سرمایه‌گذاری از سوی دولت فراهم شود و دلیل این‌که مجلس اصرار دارد به‌جای افزایش بودجه جاری، کشور به عمران توجه کند برای شکل‌گیری فضای تولید و رفع بیکاری در کشور است.

لاریجانی با اشاره به  اهمیت روستاها در برنامه ششم تصریح کرد: در برنامه پنج‌ساله آینده یکی از نقاطی که روی آن تمرکز شده روستاها بوده و به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید کشور به آن نگاه شده و چنانچه لازم باشد،  صنایع یا معادنی برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد ایجادشده و این امر به‌عنوان یک اولویت ضروری در برنامه ششم در نظر گرفته‌شده است.

وی از ارائه تسهیلات رونق تولید در روستاها از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به این‌که تعداد روستاهای استان قم زیاد نیست، برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها برنامه‌ای مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های توانمند داده‌شده تا جوانان روستایی برای کارآفرینی متناسب با شرایط موجود اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف دولت را هموار کردن مسیر تولید دانست و بیان کرد: بخشداران و استانداران باید در ایجاد شرایط مناسب برای ایجاد تولید و کارآفرینی و بهره‌مندی روستاییان از یک پشتوانه قوی از هیچ کاری دریغ نکرده تا جوانان روستایی با رغبت و علاقه بیشتری برای ایجاد کار و ماندن در روستاها تلاش کنند.

وی روستای قاهان را یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان در جذب توریسم خواند و افزود: ما در بخش دولتی تلاش می‌کنیم  همه امکانات موردنیاز در زمینهٔ آب‌رسانی و آبیاری تحت‌فشار را فراهم کنیم تا استان قم از این ظرفیت خود استفاده کرده و این منطقه از نظر اقتصادی به سطح قابل قبولی برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جلیل IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
    6 2
    البته مطمئناً اگر روحانی پیروز انتخابات باشد بعید است که جناب لاریجانی نسبت به او سختگیری داشته باشند.ضمناً ایشان چنان موضع می گیرند و سخن می رانند که گویی رئیس دائمی مجلس هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس