کد خبر 719925
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مهدی فضائلی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برخورداری از ثروت و رفاه قابل‌توجه از ویژگی‌های غالب وزرای دولت یازدهم است و همین امر موجب شده بین مردم و آن‌ها فاصله نجومی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خبر منتشرشده مبنی بر کشف محموله بزرگ پوشاک مظنون به قاچاق در ویلای متعلق به یکی از وابستگان وزیر آموزش‌وپرورش، گفت: باوجوداینکه از انتشار این خبر چند روزی می‌گذرد اما هنوز اطلاعات شفافی منتشرنشده و این خبر هنوز برای مردم مبهم است.

وی با تأکید بر این مطلب که بهتر بود مقامات دولتی اعم از رئیس‌جمهور، معاون اول و یا شخص آقای وزیر در ابتدا دستور به پیگیری بی‌طرفانه این مسئله می‌دادند، افزود: این عمل نزد مردم و افکار عمومی جامعه مطلوب‌تر بود تا اینکه نسبت به این قضیه سکوت کرده و یا تلاش و حمایتی برای حل‌وفصل این قضیه انجام دهند.

فضائلی با اشاره به اینکه در کنار اصل این قضیه موضوعاتی دیگری نیز قابل‌توجه است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های همه و یا غالب دولتمردان دولت یازدهم برخورداری از رفاه و ثروت قابل‌توجه است. 

وی، بیان کرد: در طول 4 سال گذشته ما بارها در مورد وزرای میلیاردی صحبت کردیم اما هنوز وزرای دولت یازدهم حاضر نشدند مطابق قانون دارایی خود را به قوه قضائیه اعلام کنند.

کارشناس مسائل سیاسی در همین خصوص، تصریح کرد: وجود ویلاهای میلیاردی متعلق به وزرای دولت یازدهم نشان‌دهنده فاصله نجومی آن‌ها با زندگی قاطبه مردم و خصوصاً اقشار محروم دارد.

فضائلی با تکیه‌بر همین ویژگی غالب بر وزرای دولت یازدهم، گفت: همین خصوصیت وزرا دلیل روشنی است که آن‌ها نتوانستند درک صحیحی از مطالبت مردمی و وضع معیشت آن‌ها، خصوصاً اقشار مستضعف جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان در ابتدای امر باید توانایی درک وضع مردم را داشته و در گام بعد برای آن در اندیشه یافتن راه‌حل درست باشند، اظهار داشت: بر این اساس ادامه کار دولت هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه ممکن است شاهد بدتر شدن اوضاع هم باشیم. 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان، تصریح کرد: نکته دیگری که در خبر محموله کشف‌شده وجود دارد این است که حتی اگر این کالا قاچاق نباشد و از مبادی رسمی کشور واردشده باشد و تمام اقدامات قانونی آن صورت گرفته باشد بااین‌حال کالایی است که تولید بهینه آن در کشور ممکن است؛ چطور می‌شود فرزندان دولتمردان کالای خارجی‌ای که مشابه به آن در داخل موجود است را وارد کرده و از طرفی به دنبال احیای فرهنگ اقتصاد مقاومتی باشند؟

منبع:نشاط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس