کد خبر 720546
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کتاب

سی امین نمایشگاه کتاب تهران این روزها در شهر آفتاب میزبان عاشقانه کتاب است، چهاردهمین عکس نوشت مربوط به کتاب خوانی است.

به گزارش مشرق، اگر هر روز، 20 دقیقه آفتاب نگیریم، کمبود ویتامین «د» پیدا می کنیم، دندان‌هایمان می ریزد، استخوان هایمان پوک می شود و عضلاتمان درد می گیرد؛ و اما کاهو! اگرچه ارزش غذایی خاصی ندارد، اما حامل ویتامین «ث» است، خون را تصفیه و مغز را باهوش می کند. برای همین در بهار و تابستان، عاشق کاهو و سکنجبین می‌شویم. میوه خوردن هم که جای خود دارد؛ و اینکه باید هر روز چند لیوان آب بخوریم، از شیر پاستوریزه غفلت نکنیم، شب‌ها زود بخوابیم، صبح‌ها نرمش کنیم، به دیگران محبت کنیم، و ده‌ها چیز خوب دیگر که باید جدی بگیریم تا جسم‌مان، بی ریخت نشود!
اما کتاب خواندن! کتاب خواندن همه این کارها را برای ما می کند و تازه از آن مهم تر که اگر کتاب نخوانیم، می‌میریم! نه آنکه دیگر نفس نکشیم، افقی شویم و توی تابوت جاگیرمان کنند، نه! چون غذای روح مان تأمین نمی شود، روح مان خشک می شود، جاهل می شود، به کودنی کشیده می شود، دیگر نمی تواند تصمیمات درست بگیرد، تحلیل می رود، ضعیف می شود، و این همان مردن است؛ منتها به چشم نمی آید، چون جسم سرپاست و به همه لبخند می زند، اما روح خشمگین و افسرده و درب و داغان است.
در این عکس دو انتخاب وجود دارد، رفتن به نمایشگاه کتاب شهر آفتاب و یا رفتن به آرامستان بهشت زهرا (س)! زنده ماندن یا زنده نماندن، مسأله اینست!

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    3 8
    حرف مفته یارو تو عمرش سر جمع 10 تا کتاب نخونده الان معاون ... بانک ... با حقوق آنچنانی و هر را از بر تشخیص نمیده
  • سالی یک کتاب بخوانیم IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    3 9
    اگر جامعه کتاب نخواند خواهد مرد کما این که شده اگر با سابقه تمدنی حداقل 2500 ساله هنوز در الفبای حقوق و سیاست و اقتصاد و در کل مهندسی اجتماعمون درموندیم به خاطر اینه که جامعه کتابخونی نداریم و هممون بی سوادیم حتی دانشگاه رفته هامون، حتی پزشکمون، حتی استاد دانشگاهمون ...
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    11 0
    اگر کتاب بخوانیم پس کی وقت کنیم به چرندیات فضای مجازی سر بزنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس