کد خبر 720578
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
استقبال تخم مرغی از لوپن

معترضان و مخالفان نامزد جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در بدو ورود وی به کلیسای این شهر با پرتاب تخم‌مرغ او را مورد استقبال قرار دادند.

 به گزارش مشرق، «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی فرانسه و «نیکلا دوپون اینان» نامزد حزب Debout la France (فرانسه پابرجا) با گرایش راست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دیروز جمعه در بدو ورود به کلیسای شهر رم فرانشه هدف اعتراضات مردم این شهر قرار گرفتند.

به گزارش یوروپ ۱، معترضان که اغلب آنها را دانش‌آموزان طرفدار جنبش فرانسه تسلیم‌ناپذیر تشکیل می‌دادند، در بدو ورود لوپن و دوپون اینان به کلیسای جامع شهر رم، با پرتاب تخم‌مرغ به سمت آنها اعتراض خود را به ورود آنها اعلام کردند.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی در مخالفت با حزب راست افراطی جبهه ملی، آن را حزبی فاشیست و نازی قلمداد کردند.

«مارین لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی که برخی کارشناسان و تحلیلگران او را «ترامپ فرانسه» می‌نامند، توانست با غلبه بر رقبای خود در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه که ۲۳ آوریل گذشته برگزار شد، به دور دوم انتخابات که فردا یکشنبه ۷ ماه می (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد، راه یابد تا به رقابت نهایی با «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه روی فرانسه از جنبش «پیشرو» که در تمامی نظرسنجی‌های انتخاباتی در صدر قرار دارد، بپردازد.

بسیاری از نمایندگان راست و چپ‌گرای فرانسه در مخالفت با ورود و راهیابی نامزد جبهه ملی به کاخ الیزه اقدام به حمایت از «امانوئل ماکرون» نامزد جنبش «پیشرو» و وزیر اقتصاد پیشین دولت سوسیالیست حاکم فرانسه کرده‌اند.

مارین لوپن چندی پیش اعلام کرد که در صورت پیروزی در این انتخابات همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی ژوئن گذشته در انگلیس درباره عضویت فرانسه در اتحادیه اروپا برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس