کد خبر 720591
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
اشتاین مایر

منابع خبری اعلام کردند که به دنبال تنش میان برلین و تل‌آویو رئیس‌جمهور آلمان در جریان سفر به سرزمینهای اشغالی با نهادهای منتقد این رژیم دیدار نمی‌کند اما برنامه ملاقات با نویسندگان منتقد، در دستور کار

 به گزارش مشرق، «فرانک‌ والتر‌اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان در جریان سفر به اسرائیل با نهادهای منتقد این رژیم دیداری نخواهد داشت.

بنابر گزارش رادیو آلمان، اشتاین‌مایر امروز در چارچوب سفری ۴ روزه به اسرائیل و فلسطین می‌رود. بنابر برنامه قرار است که وی با «رووین ریولین» رئیس این رژیم و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کند. انتظار می‌رود در پی سفر اخیر «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان به منطقه و خودداری نتانیاهو از دیدار با وی، ملاقات اشتاین‌مایر با نتانیاهو هم بی حاشیه نباشد.

«رودولف درسلر» سفیر پیشین آلمان در اسرائیل از اقدام گابریل مبنی بر دیدار با گروه‌های منتقد تل‌آویو انتقاد کرده بود  اما گفت: «اشتاین‌مایر قصد دارد تا با نویسندگان منتقد اسرائیل دیداری داشته باشد که به خودی خود نشانگر این است که وی هم دیدگاهی مانند گابریل دارد. »

با این همه، گابریل از اقدام خود دفاع کرده بود و به تازگی هم به روزنامه بیلد گفته است که در شرایط مشابه رفتاری مشابه خواهد داشت.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم که دولت متبوعش از منتقدان شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی‌هاست، به طور کامل از گابریل حمایت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس