کد خبر 720884
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
پرچم آمریکا و کانادا

کانادا گفته در برابر افزایش «غیرمنصفانه» مالیات صادرات الوار به آمریکا، این کشور ممکن است واردات ذغال‌سنگ از ایالات متحده را ممنوع کند.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته دولتش در حال بررسی چند تصمیم برای مقابله با افزایش مالیات بر وارادت الوار و چوب نرم از سوی آمریکا است. دولت ترودو همچنین در حال بررسی وضع محدودیت‌های جدید علیه صنایع ایالت اورگان آمریکاست.

اورگان با افزایش ۲۴ درصدی مالیات بر محصولات چوب نرم از کانادا، از تصمیم دولت دونالد ترامپ برای بالا بردن تعرفه وارادت چوب از کانادا بیشترین استقبال را کرده است.

نخست وزیر کانادا بررسی اقدام‌های تلافی‌جویانه را در نامه‌ای به فرماندار استان بریتیش کلمبیا در غرب این کشور اعلام کرده و نوشته "با دقت و جدیت" در حال وارسی قوانین جدید بر واردات و صادرات ذغال سنگ هستیم. "

کریستی کلارک، فرماندار بریتیش کلمبیا، پیش‌تر در نامه‌ای از دولت فدرال خواسته بود واردات ذغال سنگ از آمریکا را با محدودیت روبرو کند و تاکید کرده بود که استان تحت فرمانداری او بدون توجه به تصمیم دولت فدرال بنا دارد تعرفه واردات بر ذغال سنگ از آمریکا را افزایش دهد.

صادرات چوب در بریتیش کلمبیا که ونکوور مشهورترین شهر آن است یکی از سه صنعت اصلی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود وضع تعرفه جدید از سوی آمریکا به این استان خسارات فراوانی وارد کند.

ترودو در نامه روز جمعه خود به فرماندار بریتیش کلمبیا نوشته: "ما به ایفای نقش خود برای مبارزه با پدیده گرمایش زمین و حفظ محیط زیست متعهدیم. ما قویا با تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا در وضع تعرفه ناعادلانه و تنبیه‌مابانه بر محصولات چوب نرم کانادا مخالفیم. "

افزایش مالیات بر الوار کانادایی بخشی از مناقشه قدیمی میان دو کشور بر سر واردات چوب است اما همزمانی این تصمیم با تنش‌های به وجود آمده بر سر پای‌بندی آمریکا به معاهده تجاری آمریکای‌شمالی، نفتا، این تصمیم جدید دولت آمریکا را حساسیت‌برانگیزتر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس