کد خبر 721754
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
اشرف غنی

رئیس جمهور افغانستان موجودیت فساد در شماری از اداره‌های دولتی این کشور را تایید و گفت: وزارت کشور قلب فساد اداری در افغانستان است.

به گزارش مشرق، «محمد اشرف غنی» در سومین کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری اتحادیه اروپا که در ارگ برگزار شد، از تلاش‌های جامعه بین‌المللی، برای مبارزه بافساد اداری تشکر کرد و گفت: ما همکاران بسیاری خوبی داریم، مردم افغانستان در زمینه نابودی فساد با دولت همکار است ما یک ملت قوی داریم اما دولت ما ضعیف است.

اشرف غنی تاکید کرد: برخی از نهادهای که برای مبارزه با فساد ایجاده شده باعث پیدایش و گسترش فساد شده است.

وی افزود: میلیون‌ها دلار در افغانستان به هدر رفته و این افراد توسط کسانی به هدر رفته است که ظرفیت و تعهد برای مبارزه با فساد را ندارند.

رییس جمهور افغانستان موجودیت فساد در شماری از اداره های دولتی را تایید و گفت: وزارت کشور قلب فساد اداری در افغانستان است.


«فرانز مایکل ملبن» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان از برگزاری این سومین کنفرانس اتحادیه اروپا مبارزه با فساد اداری در افغانستان ستایش کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس نشان دهنده جدیت دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی تلاش‌های جدی را برای مبارزه با فساد اداری در افغانستان در دست اجرا دارد.

ملبن ایجاد اداره مبارزه با فساد اداری را یکی از دستاوردهای خوب دویت این کشور در امر مبارزه با فساد عنوان کرد.

«محمد سرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، عمده ترین دلایل فساد در افغانستان را اینطور بر‌شمرد که فساد ریشه در عوامل مختلف دارد و وی افزود: ناامنی و جنگ، مافیای مواد مخدر، اقتصاد جرمی، فقر، فرهنگ قوم گرایی و حزب گرایی، عدم مصوونیت شغلی کارمندان، پایین بودن سطح زندگی و امتیازات کارمندان، فقدان سیستم مجازات و کاستی در قوانین و نظام اداری و سیستم نظارتی در کشور عوامل گسترش این وضعیت است که از گذشته به ما ارث رسیده است.

دانش تصریح کرد:تحقیقات اخیر برخی از نهاد ها نشان می‎دهد که اقدامات اخیر دولت وحدت ملی در زمینه مبارزه با فساد اداری در عرصه‎های مختلف کاهش یافته اما این تلاش‌ها از سوی دولت هنوز با هدف اصلی که کاهش فساد است فاصله زیاد داریم.

معاون دوم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هنوز یک سیستم فراگیر در زمینه مبارزه با فساد اداری ایجاد نشده و حتی برخی از نهادهای دولتی از فرمان رییس جمهور و کابینه افغانستان سرپیچی می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس