کد خبر 722442
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
پلیس فتا

رئیس پلیس فتا قم نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو تحت عنوان حمایت از نامزدهای انتخاباتی با راه اندازی سایت‌ها و کانال ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتا قم نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو تحت عنوان حمایت از نامزدهای انتخاباتی با راه اندازی سایت‌ها و کانال ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. 
سرهنگ علی موالی با اعلام این خبر افزود: با توسعه شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی گروه‌های حمایتی در زمان انتخابات شاهد ایجاد صفحاتی به نام برخی از کاندیدها و افراد معروف و شناخته شده در فضای مجازی هستیم که برخی از این صفحات متعلق به این افراد نیست و فقط به نام آنها درست شده و فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از فرصت انتخابات و ایجاد صفحات جعلی به نام برخی از نامزدهای انتخاباتی و مقامات دولتی به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.
 
رئیس پلیس فتای قم افزود: کاربران شبکه های اجتماعی باید در خصوص عضویت، فعالیت و یا تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها، مقام های دولتی و چهره‌های معروف مورد علاقه خود و نیز کمپین‌های انتخاباتی بیشترین مراقبت را داشته تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
 
موالی گفت: افرادی که در فضای مجازی به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس، بدون اطلاع آنها و اخذ مجوزهای مربوطه، سایت یا کانال درست می‌کنند با طرح شکایت فردی که صفحه به وی منتسب شده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس