کد خبر 723197
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
محمد گلریز

هنرمند موسیقی کشورمان برخلاف صحبت‌های روحانی در مناظره قبل می‌گوید: حقوق دست‌اندرکاران ارکست سمفونیک به تعویق افتاده و کاری در حمایت از موسیقی انقلابی انجام نشده است.

به گزارش مشرق، محمد گلریز درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور در مناظره‌ها در بحث حمایت از جامعه هنرمندان کشور اظهار کرد: روحانی در جریان مناظره‌های نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مباحثی در حمایت از هنرمندان ذکر کرد؛ رئیس‌جمهور در این راستا از احیای خانه هنرمندان و سینماها سخن به میان آورد و در بخشی هم از فعالیت‌های دولت در حوزه موسیقی صحبت کرد.

وی با تأکید بر اینکه اقداماتی که شایسته هنرمندان باشد انجام نشده است، اضافه کرد:  روحانی در روزهای اولیه احراز سمت ریاست جمهوری در نماز جمعه سخنرانی‌هایی داشت و با هنرمندان و اصناف مختلف دیدار کرد و قول‌هایی داد.

این هنرمند موسیقی کشورمان افزود: نتیجه سخنرانی‌ها و صحبت‌های روحانی در روزها و ماه‌های اول ریاست جمهوری خود این بود که گفت امور فرهنگ و هنر را به خود هنرمندان واگذار می‌کنیم که هنوز محقق نشده است و مشکلات هنرمندان را به‌ویژه در بحث بیمه برطرف نکرده‌اند.

گلریز با بیان اینکه روحانی پرداختن به مسائل هنرمندان به‌طور جدی را در روزهای اول ریاست جمهوری خود مطرح کرد، افزود: تنها شنیدن این حرف‌ها زیبا بود و عملاً چیزی در میدان عمل وجود نداشت و خبری از سپردن امور به اهالی هنر نبود.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه بعد از گذشت ماه‌ها از ریاست جمهوری روحانی خبری از حمایت‌های او از هنرمندان نشد، تصریح کرد: دست‌اندرکاران ارکست سمفونیک در این مقطع زمانی حقوق‌های خود را نگرفته بودند و معوق مانده بود.

این هنرمند موسیقی کشورمان با اشاره به اینکه با توجه به صحبت‌هایی که روحانی در مناظره‌ها در بحث حمایت از هنر و هنرمند می‌کند، باید به وعده‌ها جامه عمل پوشانده می‌شد که نشده است، اضافه کرد: خیلی از انتظارات جامعه هنرمندان را رئیس‌جمهور برآورده نکرد.

گلریز تصریح کرد: حمایت‌های دولت و شخص رئیس‌جمهور برخلاف وعده‌های گذشته پیرامون حمایت از این حوزه از موسیقی ارزشی و انقلابی زیر صفر بوده است.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد و نهادهای ذی‌ربط اهمیتی به موسیقی ارزشی و انقلابی نمی‌دهند؛ بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این رابطه صحبت کردیم.

این هنرمند موسیقی کشورمان با تأکید بر اینکه با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری و تذکرات مکرر ایشان مبنی بر حمایت از موسیقی انقلاب اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید بسزایی بر حمایت از هنر انقلاب دارند.

گلریز با اشاره به اینکه کاری از سوی دولت در حمایت از موسیقی انقلابی انجام نشده است، تصریح کرد: متأسفانه در بستر عدم حمایت از موسیقی‌های ارزشی و انقلابی، به موسیقی‌های مبتذل پرداخته شده و در این فضا رشد داشته است.

وی با بیان اینکه موسیقی ارزشی و انقلابی در دولت یازدهم مظلوم واقع شده است، اضافه کرد: هیچ کاری در این رابطه از سوی دولت انجام نشده است.

این هنرمند موسیقی کشورمان اظهار کرد: قشر عظیمی از مردم عاشق موسیقی ارزشی و انقلاب هستند و برخلاف صحبت‌های انجام شده، کاری در این رابطه انجام نداده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس