سنای آمریکا

رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه تأکید کرد که اقدامات قانونگذاران آمریکایی در جهت تصویب تحریم‌های جدید علیه سوریه و متحدان این کشور از جمله روسیه و ایران روند صلح در سوریه را تخریب می‌کند.

 به گزارش مشرق، «لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه امروز پنج‌شنبه تأکید کرد، لایحه اخیر تحریم‌های آمریکا علیه دولت سوریه و متحدان خارجی این کشور شامل روسیه و ایران صرفا مانعی در مبارزات علیه تروریسم و اجرای روند صلح در سوریه خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسلاتسکی گفت: «این قانون، که اساسا رئیس‌جمهور آمریکا را وادار به اعمال تحریم‌هایی علیه «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و متحدانش می‌کند بیش از ای پیش اوضاع در سوریه و همچنین مبارزات علیه تروریسم بین‌المللی در این کشور را پیجیده خواهد کرد... این قانون به طور مشخص برای روند صلح سوریه مخرب است».

این قانونگذار روس ادامه داد، در حالی که روسیه، ‌ایران و ترکیه مشغول کار روی طرح ایجاد مناطق امن در سوریه هستند، این اقدام قانونگذاران آمریکا نه تنها به این روند کمک نکرده بلکه آن را تخریب نیز می‌کند.

بنا به گفته رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه، این اقدام نشانه دیگری از شکاف در دستگاه حاکمیت سیاسی آمریکا است.

وی تأکید کرد: «در شرایطی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به مبارزات علیه تروریسم در سوریه ترغیب می‌کند، حامیان دولت قبلی آمریکا به مبارزات برای سرنگونی دولت بشار اسد به هر قیمتی تلاش می‌کنند».

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل شدن به قانون، تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس