کد خبر 729665
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
ناشران

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌ با اشاره به تدوین مقررات حضور ناشران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به ناشران متخلف هشدار داد.

به گزارش مشرق، احمد زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌  با اشاره به لزوم نظارت بر قرآن‌های عرضه‌شده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب 10 ناشر قرآن‌های بدون مجوز ارائه کردند که با تذکر از عرضه این قرآن‌ها خودداری شد.

وی از تدوین مقررات حضور ناشران در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: بر اساس این آیین‌نامه ناشران تنها مجاز به ارائه آثار و کتب خود هستند و عرضه کتب دیگر ناشران تخلف محسوب می‌شود. همچنین هر ناشر موظف است صرفا نسبت به عرضه و فروش قرآن، مفاتیح و ادعیه نشر خود و یا نمایندگان خود اقدام کند.

زرنگار با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام از ناشران سعی شده تمامی شرایط حضور شرکت‌کنندگان توضیح داده شود، خاطر نشان کرد: از ناشران تقاضا داریم از عرضه قرآن‌های بدون مجوز خودداری کنند و مردم نیز دقت داشته باشند که از قرآن‌های چاپ جدید یا از سال 1392 به بعد خریداری کنند تا مشکلی در چاپ و نشر این قرآن‌ها وجود نداشته باشد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌ با اشاره به اینکه ناشران موظف هستند مجوز نشر قرآن چاپ شده را در نمایشگاه جهت ارائه به مدیریت به همراه خود داشته باشند، افزود: ناشران باید در صورت ارائه قرآن‌های فاقد مجوز چاپ و مجوز نشر از سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند در غیر این صورت غرفه آن‌ها بسته خواهد شد.

وی از برخورد جدی با ناشران متخلف خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با ناشرانی که مقررات را رعایت نکنند و قرآن‌های بدون مجوز عرضه کنند به طور جدی برخورد خواهیم کرد و حتی اسامی ناشران متخلف را اعلام می‌کنیم تا شاهد تخلفی نباشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس