کد خبر 729776
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
 وقتی «ترامپ» میخواهد جلوتر از همه باشد!

یک روزنامه آمریکایی رفتار ترامپ در نشست ناتو را شرم آور توصیف کرد و به طعنه نوشت شاید بهتر باشد ناتو دفعه بعدی برای تحت تاثیر قرار دادن ترامپ، کیک شکلاتی سرو کند.

 به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی رفتار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو را باعث خجالت ملی توصیف کرد و نوشت ترامپ در نشست ناتو قطعا رفتار خوبی نداشت و مهمانی بود که هیچ کس حقیقتا نمی خواست با او برخوردی داشته باشد اما مجبور بود زیرا ترامپ بیشتر از هر کس دیگری پول دارد.

بر اساس این گزارش، ترامپ میزبانان نشست ناتو را به دلیل عدم پرداخت سهم عادلانه خود در هزینه های دفاعی سرزنش و به معنای واقعی کلمه، به متحدان واشنگتن در ناتو بی اعتنایی کرد.

واشنگتن پست نوشت: حرف شانه شد. رئیس جمهور آمریکا اساسا نخست وزیر مونته نگرو را که جدیدترین عضو ناتو به حساب می آید، با فشار عقب زد تا خود را به جلوی گروه برساند زیرا آمریکا باید اول باشد.

در این گزارش آمده است که بعد از آنکه ترامپ ناتو را سازمانی منسوخ توصیف کرد اروپا به دنبال حمایت عمومی از ماده ۵ پیمان ناتو برآمد؛ ماده ای که تاکید می کند اگر هر یک از اعضای ناتو مورد حمله قرار بگیرد، تمام اعضای ناتو با یکدیگر به دفاع متقابل از این کشور می پردازند. اما افسوس که ترامپ حتی در سخنرانی خود در بروکسل صراحتا اعلام نکرد که آمریکا از این ماده حمایت می کند درحالیکه هر رئیس جمهور دیگری در آمریکا از زمان «هری ترومن» در سال ۱۹۴۹ تاکنون، از این ماده در پیمان ناتو اعلام حمایت کرده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت نشست ناتو در بروکسل در حالی برگزار شد که اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه پلیس انگلیس همکاری اطلاعاتی خود با آمریکا را به دلیل انتشار اخبار مربوط به تحقیقات بمبگذاری منچستر به رسانه های آمریکایی، متوقف کرده است.

این نشست در بروکسل همچنین هفته ها بعد از آن برگزار شد که مشخص شد ترامپ اطلاعات فوق محرمانه ای درباره عملیات علیه داعش را در اختیار روسی ها قرار داده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه آمریکا شبیه یک شریک غیر مسئول در میان اعضای ناتو به نظر می رسد، نوشت شاید از نگاه ترامپ مراسم پر سر و صدا و همراه با رقص سعودی ها که ۶۸ میلیون دلار برای میزبانی از ترامپ هزینه کردند، بهتر بوده است؛ ضیافتی که در آن یک قرارداد تسلیحاتی تاریخی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار بین واشنگتن و ریاض به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، ترامپ در میان سعودی ها و سایر رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس به مراتب دوستانه تر و آرام تر از زمانی که میان متحدان اروپایی اش بود، به نظر می رسید.

*ثروت سعودی ها نمی تواند سابقه وحشتناک عربستان در تروریسم وهابی را ماستمالی کند

واشنگتن پست نوشت که بدیهی است که ترامپ مبهوت مهمان نوازی عربستان سعودی شده است اما هیچ کدام از ثروت و پول های سعودی ها نمی تواند سابقه وحشتناک این کشور در دامن زدن به تروریسم وهابی و ارتکاب تعداد بی سابقه ای از گردن زدن های علنی، کمک در راستای ایجاد قحطی در یمن، خودداری از ارائه حقوق اساسسی زنان و دختران سعودی را ماستمالی کند.

*راحتی ترامپ با عربستان افراط گرا، سیلی به صورت متحدان اروپایی واشنگتن است

این روزنامه نوشت در حالی که چندین روز از وقوع بدترین حمله تروریستی در تاریخ انگلیس می گذرد، به نظر می رسد که ترامپ در ستایش و تقدیر از حاکمان خودکامه و دولت های افراط گرایی که به تشدید خشونت ها و درگیری ها دامن می زنند، راحت تر باشد که این یک سیلی به صورت متحدان لیبرال واشنگتن در اروپا به حساب می آید.

*ناتو باید برای تحت تاثیر قرار دادن ترامپ «کیک شکلاتی» سرو کند

واشنگتن پست در پایان نوشت شاید ناتو باید دفعه بعدی کیک شکلاتی سرو کند و مدال های طلا بدهد و ترامپ را با گوی های درخشان تحت تاثیر قرار دهد و رقص شمشیر برگزار و ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه کند اما به دور از شوخی باید گفت که رفتار ترامپ در نشست ناتو از نگاه هر کسی که به رهبری جهانی آمریکا و آینده اروپا اهمیت می دهد، شرم آور بوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس