کد خبر 732090
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
محاكمه مأمور پليس

مأمور پلیس که متهم است مرد سارق را هنگام تعقیب و گریز با شلیک گلوله به کام مرگ کشانده روز گذشته محاکمه شد.

به گزارش مشرق، بیست و سوم مردادماه سال ۹۴ مأموران کلانتری ۱۲۰ سیدخندان از قتل مرد جوانی در خیابان خواجه عبدالله باخبر و راهی محل شدند.

جسد متعلق به جوان ۲۸ ساله‌ای به نام علی بود که بر اثر شلیک گلوله توسط مأمور کلانتری کشته شده بود.

در بررسی‌‌ها مشخص شد مقتول که دارای چندین سابقه سرقت و جیب‌‌بری بوده و هنگام حادثه همراه دوستش در حال سرقت از خودروی ۲۰۶ در خیابان خواجه عبدالله بود که خودروی گشت پلیس از راه می ‌رسد. دو سارق با دیدن خودروی پلیس سوار بر خودروی خود از محل فرار می‌‌کنند که در عملیات تعقیب و گریز یکی از سارقان با شلیک گلوله از سوی یکی از مأموران کشته می ‌شود. 

پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته روی میز هیئت قضایی قرار گرفت.

سپس مأمور پلیس در جایگاه قرار گرفت و گفت: شب حادثه همراه یک مأمور دیگر با خودروی سمند در حال گشت‌‌زنی بودیم که متوجه شدیم دو جوان در حال سرقت لوازم خودروی ۲۰۶ هستند. آنها در حالی‌که مشغول خم کردن در اتومبیل بودند با دیدن ماشین پلیس سوار خودروشان شدند و بدون توجه به دستور ایست فرار کردند.

در عملیات تعقیب و گریز بود که سعی کردم با اعلام هشدار، خودروی آنها را متوقف کنم، اما سارقان به فرار ادامه دادند. آنها در حال فرار بودند که به کوچه بن‌بستی رسیدند.

بنابراین به اجبار دنده عقب گرفتند که از خودور پیاده شدم و دو تیر هوایی شلیک کردم و به آنها مجدداً دستور ایست دادم.

سارقان بار دیگر بدون توجه به دستور پلیس با برخورد با خودروی مأموران تلاش کردند از کوچه فرار کنند که مجبور شدم طبق قانون دو تیر به سوی خودروی آنها شلیک کنم. راننده که قصد فرار داشت با چند خودروی دیگر برخورد کرد و کنترلش را از دست داد و با برخورد به خودروی کنار‌ خیابان متوقف شد. سارقان در این لحظه از ماشین پیاده شدند که یکی از آنها هنگام تعقیب همکارم با تهدید چاقو موفق به فرار شد.

وی ادامه داد: مقتول سوار خودرو‌‌‌اش شد و به سمت من حرکت کرد.

در حالی‌که بین دو خودرو گیر کرده بودم، او به سرعت به سمت من می ‌آمد که مطمئن بودم قصد کشتن مرا داشت به همین دلیل چند گلوله با رعایت زاویه به سمت لاستیک خودرو شلیک کردم، اما از آنجایی‌که مقتول با سرعت در حال حرکت بود، تیر به او اصابت کرد و منجر به فوت او شد.

او در آخرین دفاعش گفت: مقتول قصد جانم را داشت و من برای دفاع و متوقف کردن خودرو با توجه به قوانین به کارگیری سلاح مجبور به شلیک گلوله شدم. در آن لحظه با حرکتی که مقتول داشت نمی‌توانستم سوار خودرو شوم.

همچنین در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد مقتول در آن لحظه به خاطر مصرف شیشه در حالت عادی نبوده و آلت سرقت و لوازم مصرف مواد مخدر نیز در خودروی آنها کشف شده است.
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    43 0
    به این مامور پلیس باید پاداش هم بدهند زیرا یک انگل را از جامعه کم کرده است .
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 0
    دنیا برعکس شده ....دزد ول کردن پلیس را گرفتن.....
  • r IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    5 0
    درشهری که هستم یک پلیس ، راننده ایی که قصد ربودن دختری را داشت با شلیک کشت ومحاکمه هم نشد بهش پاداش هم دادن..
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    4 0
    بجای تشویق محاکمه بابا ایول.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس