کد خبر 733231
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
لیگ برتر

با اعلام رسمی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران یک رده در آسیا صعود کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام رسمی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران یک رده در آسیا صعود کرد و در رده هفتم لیگ های برتر قاره کهن قرار گرفت.

نکته قابل توجه اینکه جمعه گذشته یعنی 3 روز پیش سایت global football ranks زودتر از سایت AFC رنکینگ لیگ‌های آسیایی را اعلام کرده بود که بر اساس آن نیز لیگ برتر فوتبال ایران با یک رده صعود و گرفتن جایگاه استرالیا در رده هفتم قرار گرفته بود.

با این حال امروز نیز سایت AFC همین رنکینگ را اعلام و صحت اطلاعات سایت global football ranks را تأیید کرد.

در این رنکینگ لیگ برتر امارات همچنان با امتیاز قابل توجهی در رده اول قرار دارد و پس از امارات، کشورهای کره‌جنوبی، قطر، عربستان، چین و ژاپن قرار دارند و ایران نیز با یک رده صعود به رده هفتم رسیده است.

با این حال نکته قابل توجه این است که لیگ ایران با کسب امتیاز 69.579 با وجود صعود یک رده‌ای در رده‌بندی تیم‌‌های غرب آسیا نیز همچنان چهارم است و این موضوع یعنی اینکه در صورت توزیع سهمیه‌های جدید برای فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه‌های کشورمان همچنان 2+2 باقی خواهد ماند.

گفتنی است تا پیش از این به رده‌بندی، رنکینگ فنی یا MA اطلاق می‌شد و این زمانی بود که 30 درصد از امتیاز کشورها به عملکرد تیم‌های ملی اختصاص داشت اما با کسر شدن سهمیه عملکرد ملی و کاهش آن تا 10 درصد، این رنکینگ باید به نام رنکینگ لیگ‌های آسیایی تغییر نام داده شود.

در زیر جایگاه 10 لیگ برتر آسیا در رنکیتگ جدید را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
    0 0
    باز به کی روش یک سری انتقاد کنند که فوتبال ما چنین است و چنان و باید بریم با اسپانیا و برزیل بازی دوستانه بذاریم. فوتبال باشگاهی ما در آسیا هفتم هست وای به حال دنیا! اینجاست که ارزش کی روش در تثبیت جایگاه فوتبال ملی ایران به عنوان قدرتمندترین و بهترین تیم آسیا مشخص میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس