کد خبر 734628
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
نشست آستانه

سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات «آستانه» درباره سوریه که قرار بود 22 و 23 خردادماه برگزار شود، به مدت چندین هفته به تعویق افتاده است.

به گزارش مشرق، «انور ژایناکوف» سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه که قرار بود 12 و 13 ژوئن (22 و 23 خردادماه) برگزار شود، متوقف شده است.


خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه قزاقستان تأکید کرد که دور قبعدی مذاکرات صلح سوریه در آستانه قزاقستان برای چندین هفته به تعویق می‌افتد.

وی تصریح کرد: «بنا بر اطلاعاتی که از کشورهای تضمین کننده فرایند آستانه به دست آوردیم، نمایندگان ترکیه و ایران به نشست‌های کارشناسی خود در پایتخت‌هایشان در روزها و هفته‌های آینده برای بررسی مسائل مربوط به توافقات قبلی در خصوص چهار منطقه کاهش تنش و دیگر موضوعات به منظور تقویت نظام آتش‌بس ادامه می‌دهند».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکرات 12 و 13 ژوئن به تعویق افتاده است، گفت: «آری. کشورهای تضمین کننده آتش‌بس به طرف قزاق در خصوص چارچوب زمانی که به طور مشترک مورد توافق واقع شود و همچنین در خصوص سطح، شرکت‌کنندگان و دستورکار نشست بعدی اطلاع‌رسانی‌ خواهند کرد».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس