کد خبر 735443
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
بمب افکن

تعدادی از بمب افکن‌های ویژه نیروی هوایی آمریکا برای شرکت در رزمایش‌های ناتو وارد اروپا شدند.

به گزارش مشرق، تعدادی از بمب افکن‌های «بی -1 بی لنسر» به عنوان تنها هواپیمای کنونی بال متحرک نیروی هوایی آمریکا  متعلق به پایگاه هوایی «السورث» در داکوتای جنوبی که قرار است در رزمایش‌های سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کنند، وارد اروپا شد.

به نوشته وبگاه «وزارت دفاع آمریکا» ناتو قصد دارد دو رزمایش را به نام‌های «حمله شمشیر» و «بال تاپس» برگزار کند.

فرمانده اسکادران سی و هفتم نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفته است: «اضافه شدن بمب‌افکن‌های بی 1 به جهان نشان می‌دهد که ما قادریم به طور ماهرانه قابلیت‌های منحصر به فرد بمب افکن‌های خود و تعهد ایالات متحده به حمایت از امنیت جهانی و توانایی در راه اندازی نیروی دفاعی راهبردی معتبر را نشان دهیم.»

بر این اساس، بمب افکن‌های مقر فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا به طور مرتب در چنین رزمایش‌هایی شرکت می‌کنند و هدف آن را تمرین برای خدمه خود در کنار متحدان ناتو و شرکای منطقه‌ای اعلام کرده‌اند.

بی-1 لنسر بمب افکن راهبردی و چهار موتوره‌ مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا است که از بال متحرک بهره می‌برد. این هواپیما در سال 1986 به عنوان یک بمب افکن اتمی وارد خدمت در نیروی هوایی آمریکا شد. با بازنشسته شدن «ای اف-111 راون» در سال 1998 و «اف-14» در سال 2006 در حال حاضر بی-1 تنها هواپیمای بال متحرک نیروی هوایی آمریکا است.

در آخرین برآورد ارزش 100 فروند از این بمب افکن به همراه تجهیزات آن حدود 20/5 میلیارد دلار تخمین زده شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
    0 0
    قیمت رو خیلی پایین گفتین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس