کد خبر 735673
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
پرچم آمریکا

بعد از اظهارات اخیر مدیر سابق «اف بی آی» در سنا در خصوص ارتباطات دادستان کل آمریکا با مقامات روسیه، «جف سشنز» اعلام کرد که روز سه‌شنبه در کمیته اطلاعات سنا برای گزارش دهی درباره روسیه حاضر می‌شود.

 به گزارش مشرق، بعد از جلسه شهادت و گواهی«جیمز کومی» مدیر سابق «اف بی آی» در کمیته اطلاعات سنا در خصوص ارتباطات دادستان کل آمریکا با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن، «جف سشنز» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا موافقت کرده است تا روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیته اطلاعات سنا حاضر شود و گزارش دهد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، اظهارات روز پنجشنبه کومی در کمیته اطلاعات سنا، نگرانی‌های جدی درباره تصمیم ۲ مارس سشنز برای کناره‌گیری از تحقیقات در خصوص ارتباطات تیم «دوناد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه به همراه داشته است.

سشنز بعد از آن خود را از تحقیقات در خصوص مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کنار کشید که متهم به داشتن نشست‌هایی با کیسلیاک شد.

در حین جلسه استماع کنگره، کومی اشاره کرد که یکسری دلایل نامشخصی پشت پرده کناره‌گیری سشنز از تحقیقات درباره روسیه وجود دارد.

سشنز در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به گزارشاتی مبنی بر شهادت اخیر کومی در کمیته منتخب اطلاعات سنا، حائز اهمیت است که من فرصت پرداختن به این موضوعات را در یک قالب مناسب داشته باشم...بنابراین خرسندم که دعوت برای حضور مقابل اعضای این کمیته را در تاریخ ۱۳ ژوئن بپذیرم».

بعد از اعلام تصمیم سشنز برای فاصله گرفتن از تحقیقات درباره روسیه، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که کنگره و اف بی آی به دنبال بررسی این موضوع هستند که آیا سشنز و کیسلیاک در مراسم کمپین ترامپ در آوریل ۲۰۱۶ با یکدیگر دیدار کرده اند یا خیر.

طبق این گزارش، ترامپ به پیشنهاد سشنز در تاریخ ۹ مه سال جاری میلادی، کومی را از ریاست اف بی آی اخراج کرد.

برخی گزارشات مدعی است که سازمان اطلاعات آمریکا پی برده است که هکرهای روسیه، رایانه‌های کمیته ملی جمهوری‌خواهان را در حین مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هک کرده اند اما اطلاعاتی از این رایانه‌ها درز نکرده است اما رایانه‌های کمیته ملی دموکرات‌ها در تابستان ۲۰۱۶ هک شده است و یک سری اطلاعات درز پیدا کرده است.

سیا مدعی است که روسیه عمداً کمپین «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هدف قرار داده است زیرا خواستار پیروزی ترامپ در انتخابات بوده است و این در حالی است که اف بی آی ظاهراً بر اساس یکسری اطلاعات به نتیجه عکس آنچه که سیا اعلام کرده است، رسیده است. روسیه به طور مداوم مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس