کد خبر 736133
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
شاعر

نویسنده کتاب "دو رکعت عشق" گفت: خوشبختانه حضرت آقا از این جلسه راضی بودند و دست کم چهار ساعت در جمع شاعران حضور داشتند. ایشان به درد دلهای شاعران گوش دادند.

به گزارش مشرق،‌ علیرضا قزوه نویسنده و شاعر انقلابی درخصوص برگزاری جلسه دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از شعرا گفت: این جلسات به مدت سی سال قدمت دارد. در این سی سال از یک جلسه محفلی 20 نفره شروع شده و هم‌اکنون به جلسه‌ای با حضور 200 نفر مسئول و خبرنگار و 150 شاعر رسیده است.
وی در همین راستا ادامه داد: این بیشترین تعدادی است که طی سالهای گذشته اتفاق افتاده و جالب است بدانید تعداد متقاضیان حضور در این جلسه بسیار بیشتر از این ارقام است. مشتاقانی که به ما مراجعه می‌کنند بیش از 2 هزار نفر هستند و ما باید از بین 4 هزار شعر تعدادی مشخص را انتخاب کنیم.
نویسنده کتاب "دو رکعت عشق"افزود: این جلسات از لحاظ بار معنایی در سطح بالایی بوده و حاصل یکسال تلاش و تفکر شاعران حاضر در این مجلس است و به همین دلیل همه با تمام وجود برای حضور در این جلسه تلاش می‌کنند.
وی برگزاری این جلسه را اتفاقی در سطح کشور دانست و تاکید کرد: این جلسه به تهران محدود نمی‌شود و انجمن‌ها شعر شهرستان‌ها بهترین‌هایشان را در قالب شعر نقره‌ای معرفی می‌کنند. همه شاعران استان‌ها اشعار خوب خود را در این کتاب منتشر کرده و ما از بین 31 کتاب نقره‌ای بهترین‌ها را برای خوانش در این جلسه انتخاب کرده‌ایم. در این انتخاب‌ها کیفیت حرف اول را می‌زند و ممکن است نام شناخته شده‌ای انتخاب نشده باشد اما به واسطه شعر با کیفیتش در جلسه حاضر باشد و در این طیف جوانان بسیاری دیده می‌شوند.
این شاعر انقلابی کشورمان تصریح کرد: در میان این انتخاب‌ها طی جلسه گذشته 29 شاعر در حضور مقام معظم رهبری شعر خود را خوانش کردند که منتخب تمام استان‌ها بودند و در میان آنها ده شاعر اهل سنت هم دیده‌ می‌شدند. این شاعران از تمامی مناطق کشور و در قالب شعرهایی متفاوت حضور یافته بودند.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد بالای شاعران درخصوص فضای تخصیص یافته امیدواریم در سالهای آینده مساحت بیشتری در اختیار ما قرار گیرد تا تعداد بیشتری از شاعران را پذیرا باشیم. 
قزوه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: خوشبختانه حضرت آقا از جلسه بسیار راضی بوده و فرمودند که سطح شعرهای حاضر بسیار بالا رفته و رو به جلو است. ایشان با مقایسه‌ای به دوران شاعرانی مثل حافظ و سعدی و حال حاضر فرمودند که این نقطه غیرقابل دسترس نیست اما شاعران ما باید برای دستیابی به آن تلاش بیشتری را انجام دهند. ایشان افزودند که شاعران نباید خود را دست بالا گرفته و باید سعی خود را دو چندان کنند. همچنین رهبر انقلاب در این میان نکات ظریفی را در قالب طنز بیان فرمودند که این نشان دهنده وقوف کامل ایشان به طنز است و بسیار قوی عمل می‌کنند.
وی مضمون‌ اشعار حاضر در این جلسه را اینگونه تشریح کرد: در جلسه گذشته شاعران اشعار خود را در زمینه‌های مختلف از جمله عاشقانه، عارفانه، اجتماعی، انتقادی، موضوع فتنه و  حادثه تروریستی تهران بیان کردند.
قزوه به رضایت مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حضرت آقا از این جلسه راضی بودند و دست کم چهار ساعت در جمع شاعران حضور داشتند. ایشان به درد دلهای شاعران گوش دادند و بعد از پایان جلسه و اقامه نماز با شاعران به افطار نشستند و پس از آن هم تا نیمه شب در جلسه اشعار شاعران را می‌شنیدند. این جلسه بسیار کاربردی، فنی و تخصصی بود و شاعران هم به همین دلیل برای حضور در این جلسه و دیدار با مقام ولایت سر از پا نمی‌شناختند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس