کد خبر 736178
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
دوچرخه سواری

اعزام رکابزنان ملی‌پوش به تایوان به احتمال فراوان به دلیل هزینه بالای اعزام لغو خواهد شد اما رکابزنان به طور قطعی مسافر ژاپن می شوند. همچنین تمام دوچرخه سواران برای حضور در مسابقات خارجی باید وثیقه بد

به گزارش مشرق، محسن سلگی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری درباره ی اعزام رکابزنان ملی پوش به کاپ های آسیایی تایوان و ژاپن بیان کرد: حضور رکابزنان سرعتی  و نیمه استقامتی در کاپ ژاپن قطعی شده است اما احتمال زیاد اعزام به کاپ تایوان لغو خواهد شد. چرا که اگر  به کاپ تایوان برویم و بعد بخواهیم  به ژاپن برویم باید 15 روز  در تایوان بمانیم  که در این صورت هزینه هایمان زیاد می شود. اما در کاپ ژاپن حتما حاضر می‌شویم. علاوه بر این به دنبال برگزاری اردوی خارج از کشور هستیم تا رکابزنان قبل از بازی های داخل سالن آسیا اگر شرایطش باشد در مسابقات اروپایی هم شرکت کنند.

او در مورد تعداد نفرات اعزامی به کاپ ژاپن و اینکه در چه ماده هایی ایران شرکت خواهد کرد، گفت: با حداقل نفرات شرکت می کنیم و می خواهیم نتایج خوبی به دست آوریم. در بخش سرعت در ماده های اسپرینت، تیم اسپرینت، کایرین و در نیمه استقامت در دور امتیازی، اومنیوم، مدیسون و اسکرچ نماینده خواهیم داشت.

مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در مورد تلاش فدراسیون برای جلوگیری از دوپینگ گفت: تا پایان سال هر ورزشکاری که در هر رویدادی داخلی و خارجی شرکت کند باید تعهدنامه امضا کند و وثیقه 50 میلیون تومانی بدهد در غیر این صورت اجازه شرکت در مسابقات به او داده نمی‌شود.

سلگی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند این روش بتواند از دوپینگ جلوگیری کند، تصریح کرد: به هر حال یک روش بازدارنده است. اکنون رکابزن تست دوپینگش از طریق اتحادیه جهانی دوچرخه سواری اعلام  و جریمه مالی می‌شود اما اصلا جواب تلفن ما را نمی دهد تا جریمه خود را پرداخت کند. جریمه او اکنون بدهی برای فدراسیون ایران شده است بنابرین وقتی وثیقه داشته باشیم دیگر نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

او ادامه داد: گرفتن تعهدنامه و وثیقه  برای همه رکابزنان است و در اجرای این قانون هیچ کسی برای ما فرقی ندارد. در نهایت احترام برای رکابزنان، همه باید وثیقه بگذارند و تعهد نامه امضا کنند، در غیر این صورت از حضور آنها در مسابقات داخلی  و خارجی جلوگیری می شود. حتی ما به استان های دو تیم باشگاهی شهرداری تبریز و پیشگامان نامه ارسال کرده ایم، که این تیم ها هم باید وثیقه بدهند. امیدواریم این کار را انجام بدهند چرا که نمی خواهیم باشگاه ها ضرر کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس