کد خبر 737298
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
داعش منافقین

اینکه فلان گروهکی را پول بدهند، تولید کنند، سلاح بدهند، برنامه‌ی نظامی برایش تعریف کنند، پشتیبانی بکنند، در بیمارستان‌ها مجروحشان را مداوا بکنند، اینها بی‌ثبات کردن منطقه است.

 به گزارش مشرق، ترور و تروریسم پدیده شومی است که در دهه‌های اخیر سراسر جهان را دربرگرفته است؛ عوامل متعددی در شکل‌گیری شبح سیاه تروریسم دخیل هستند که مهم‌ترین آنها استفاده ابزاری قدرت‌های استکباری و سلطه گر از تروریست هاست.

در چند سال اخیر، تروریست‌های داعشی در نقاط مختلف دنیا به اقدامات انتحاری مبادرت ورزیده‌اند و سایه هراس و وحشت را از موصل تا منچستر گسترانده‌اند؛ آنها در نتیجه برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری‌های کلان و مساعدت‌های سعودی‌ها و آمریکایی‌ها نیز قصد انجام عملیات های گسترده در تهران را داشتند که به فضل الهی و هوشمندی دستگاه ها و نیروهای امنیتی کشورمان، عملیات آنها ابتر ماند.

حلقه رابط «داعش» و «منافقین»

سه دهه و اندی پیش از جولان داعشی‌ها در منطقه و جهان، گروهکی تروریستی به نام «منافقین» همین مشی ترور و خشونت را در داخل ایران در پیش گرفت؛ اما منافقین کوردل جزء آلوده کردن دستانشان به خون هزاران ایرانی بیگناه و خریدن نفرت ابدی از جانب ایرانیان، طرفی نبستند؛ داعشی‌ها نیز همانند منافقین در میان ملت‌ها منفورند؛ اما چیزی که حلقه رابط میان این دو گروهک تروریستی است، حمایت های پیدا و نهان رژیم‌های استکباری و ارتجاعی از آنهاست.

داعش و منافقین دو روی یک سکه‌

داعش و منافقین دو روی یک سکه‌اند؛ گروهک‌هایی دست ساخته مستکبرین و مرتجعین که هدفشان تنها خشونت و تخریب و کشتار است؛ وجوه تشابه میان این دو گروه تروریستی بسیار زیاد است؛ شهادت پاسدار شهید جواد تیموری در حادثه اخیر حمله تروریستی و شکست خورده عناصر داعش به ساختمان مجلس، به صورت نمادین این تشابه را آشکار کرد؛ چرا که برادر شهید جواد تیموری، یعنی شهید «رضا تیموری» در سال ۶۷ در سن ۲۰ سالگی در جریان عملیات مرصاد توسط همزادان داعشی‌ها یعنی منافقین کوردل به فیض شهادت نائل شد.

داعش بازوی آمریکا!

بالغ بر سه دهه از انقراض گروهک منحوس منافقین می‌گذرد و آنها در سال های اخیر با تنفس مصنوعی غرب به زیست منحوس خود ادامه داده‌اند؛ داعشی‌ها نیز اگر چه در ظاهر تحت حمله ائتلاف آمریکا هستند اما شواهد بسیاری وجود دارد که آمریکایی‌ها در رویدادهای میدانی در عراق و سوریه تلاش دارند تا حد امکان از ضربه زدن به عناصر و تجهیزات داعش خودداری کنند و این گروه تروریستی را برای روز مبادا نگه دارند.

زد و بند آمریکا با داعش!

چندی پیش نیز ژنرال «سرگئی سورویکین» فرمانده نیروهای روسیه در سوریه اعلام کرد که «ائتلاف آمریکایی و حزب اتحاد نیروهای دمکراتیک با گروه تروریستی داعش زد و بند پنهانی کرده اند»!

همچنین اسناد میدانی حاکی از رساندن جعبه‌های مهمات نظامی از سوی هواپیماهای ناشناس برای تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است؛ این اتفاق اخیرا در افغانستان نیز گزارش شده است؛ هواپیماهای ناشناسی که بدون تردید مرتبط با آمریکایی‌ها هستند. علاوه بر اینها حدود یکماه پیش سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد که مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات نظامی ارسالی از آمریکا به عراق به ارزش بیش از یک میلیارد دلار ناپدید شده و احتمالا به دست داعش رسیده است چرا که گروه تروریستی داعش درجریان عملیات آزادسازی القیروان در غرب موصل توسط ارتش و بسیج مردمی عراق، از تسلیحات پیشرفته و مدرنی استفاده کرد که تعجب فرماندهان عراقی را به دنبال داشت که از جمله این تسلیحات، موشک های حرارتی ضد زره و همچنین نسل سوم تاو اعلام شده است!

شعف آمریکایی‌ها از تروریست بازی داعش در تهران!

اما پس از حملات تروریستی ناموفق داعش در تهران نیز، عملا مشخص شد که روابطی میان آمریکایی‌ها و عناصر داعش وجود دارد؛ کاخ سفید پس از حملات تروریستی ابتر در تهران نتوانست شور و شعف خود را از این واقعه تروریستی کتمان کند و بیانیه ای صادر کرد که به تعبیر وزیر امور خارجه کشورمان «شرم آور» بود؛ سنای آمریکا نیز فردای حملات تروریستی در تهران بدون کوچکترین محکومیتی در این رابطه، به تصویب پیش‌نویس طرح‌های یکجانبه تحریمی علیه ایران مبادرت ورزید! همچنین «دینا روراباکر» نماینده ایالت کالیفرنیا در کنگره آمریکا نیز به صورت علنی از حملات تروریستی داعش در تهران حمایت کرد!

لانه زنبور!

هیلاری کلینتون که در بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ وزیر خارجه آمریکا بود در کتاب خاطرات خود با عنوان «تصمیم‌های سخت» اذعان کرده که برای به رسمیت شناساندن داعش به بیش از ۱۱۲ کشور دنیا سفر کرده است! «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش در سایت «اینترسپت» هزینه‌های زیادی را به واشنگتن تحمیل کرده است در یکی از افشاگری‌هایش اعلام کرد که «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه تروریستی و تکفیری موسوم به داعش نقش داشتند و در عملیاتی با نام "لانه زنبور" این گروه را تشکیل دادند».

عشق بازی غرب با منافقین!

اما حمایت‌های پیدا و پنهان غربی‌ها بویژه آمریکا از گروهک تروریستی منافقین، مثنوی هفتاد من کاغذ است؛ سرکردگان این گروه تروریستی پس از جنایت‌های بیشمار در حق مردم ایران، به کشورهای غربی گریختند و در آنجا مورد تکریم مادی و معنوی مقامات غربی قرار گرفتند! و شروع به دسیسه چینی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران کردند.

اروپاییان مدعی حمایت از حقوق بشر در بهمن ۱۳۸۷ در اقدامی تعجب‌برانگیز، نام گروهک منافقین را از لیست گروهای تروریستی خارج کردند. البته لطف و مرحمت اروپاییان به تروریست‌های منافق تنها به خارج کردن نامشان از لیست سیاه محدود نماند؛ بلکه اروپاییان پس از مدتی مقدمات خروج منافقین از عراق و عزیمت آن‌ها به اروپا را هم فراهم آوردند؛ البته این امر به غیر از مهمان نوازی چند ساله فرانسوی‌ها از سرکردگان مجرم گروهک تروریستی منافقین است.

هواپیمای اختصاصی آمریکا برای پا در رکابی منافقین!

در شهریور ماه ۹۵ که دولت عراق دستور پلمپ پادگان لیبرتی محل استقرار اعضای گروهک منافقین را صادر کرد، طی خبرهایی اعلام شد که انتقال برخی از تروریست‌های گروهک منافقین به آلبانی توسط هواپیماهای مسافربری آمریکایی انجام گرفته است. کمک آمریکا برای انتقال تروریست‌های گروهک منافقین به خارج از عراق، به سرعت از سوی وزارت خارجه این کشور تایید شد.

"الیزابت ترودو"، معاون سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا بلافاصله پس از انتشار خبر خروج منافقین از عراق در جریان یک کنفرانس خبری به همکاری دولت متبوعش برای انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به آلبانی اعتراف کرد.

این مسئول آمریکایی همچنین از دولت آلبانی و نخست‌وزیر این کشور به دلیل استقبال از اعضای گروهک منافقین تشکر ویژه کرد و بر ضرورت محافظت بین‌المللی از آن‌ها تاکید کرد!

رقابت اروپا و آمریکا در حمایت از یک گروهک تروریستی!

اما علاوه بر آمریکایی‌ها که همواره از تروریست‌های گروهک منافقین حمایت‌های مادی و غیرمادی به عمل آورده‌اند، اروپاییان نیز در فرآیند انتقال آن‌ها از عراق به آلبانی نقش‌آفرین بودند. "مریم رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقین در همان زمان انتقال تروریست‌های منافق به آلبانی با صدور بیانیه‌ای از مقامات آمریکایی و اروپایی بویژه "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان به دلیل کمک به انتقال اعضای این گروهک از عراق به آلبانی تقدیر کرد.

پیش‌تر نیز نمایندگان پارلمان اروپا در اعلام مواضعی تعجب‌برانگیز بر ضرورت حمایت از گروهک تروریستی منافقین تاکید کرده بودند؛ در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ "یان زهرادیل"، نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک اعلام کرده بود "اتحادیه اروپا باید با منافقین همکاری کند"!

سناتور جنگ طلب آمریکایی نماد پیوند داعش و منافقین

یکی از نمادهای دیگر تشابه داعش و منافقین را باید یک سناتور جنگ طلب آمریکایی به نام «جان مک کین» دانست؛ فردی که ریاست کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا را برعهده دارد؛ اواخر فروردین ماه بود که خبر دیدار وی با سرکرده گروهک تروریستی منافقین در تیرانا آلبانی، مخابره شد. مک کین در نهم اکتبر ۲۰۱۵ نیز قبل از انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق به آلبانی، طی نامه ای به اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا خواهان حمایت بیشتر از این تروریست ها شده بود؛ آن مقطع درست زمانی بود که مک کین طی یک تور مسافرتی به شهرهای تحت اشغال داعش در سوریه می رفت و از تروریست های خون آشام داعشی و سایر تروریست های مستقر در سوریه عیادت می کرد و ضمن آگاهی از برنامه های آنها، وعده هایی برای کمک های مالی و تجهیزاتی به آنها ارائه می‌کرد.

خاندان تروریست‌پرور آل‌سعود

اما علاوه بر تحت حمایت بودن توسط غرب و آمریکا، گروهک تروریستی منافقین و گروه تروریستی تکفیری داعش، وجه مشترک دیگری نیز دارند و آن عبارت است از، نزدیکی و قرابت با خاندان تروریست‌پرور آل‌سعود.

روابط سعودی‌ها و داعشی‌ها، «اظهر من الشمس» است و سرکردگان داعش همان تربیت یافتگان مدارس وهابی مورد حمایت سعودی‌ها هستند؛ چندی پیش نموداری در رسانه ها منتشر شد که نشان دهنده این بود که طرفداران داعش در سال ۲۰۱۵ بیشتر از کدام نقاط توییت کرده‌اند؟ نتایج شگفت‌آور بود؛ عربستان سعودی با اختلاف بسیار از سوریه و عراق که محل استقرار داعش می‌باشد در رتبه نخست قرار داشت.

سخنان گستاخانه شاهزاده نوسبیل سعودی

اما در ارتباط سعودی‌ها و عناصر داعش همین مقدار بس که حدود یکماه پیش از حملات تروریستی شکست خورده داعش در تهران، «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد سعودی و پسر پادشاه این کشور که همه کاره رژیم رو به انقراض آل سعود محسوب می‌شود و روحیات جنگ طلبی اش او را به «صدامک» معروف کرده، طی مصاحبه‌ای با گستاخی تمام اعلام کرد که «جنگ را به داخل مرزهای ایران می‌کشانیم»! این اظهارات اگر چه در همان موقع با واکنش قاطع مسئولان کشورمان مواجه شد و حتی سردار دهقان وزیر دفاع کشورمان به سعودی‌ها هشدار داد که در صورت ماجراجویی از سرزمین عربستان تنها مکه و مدینه سالم باقی خواهند ماند، اما از سخنان این شاهزاده جنگ طلب سعودی پر واضح بود که ریاض به صورت جنون آمیزی در تدارک یک اقدام ولو کور تروریستی در یک نقطه مهم از ایران توسط مزدوران داعشی اش است.

ردپای آل سعود در حادثه تروریستی تهران

پس از حملات تهران، مقامات و مسئولان کشورمان احتمال نقش داشتن سعودی ها در این حملات تروریستی را رد نکردند؛ ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی بیانیه ای پس از حادثه تروریستی ۱۷ خرداد ضمن انتقاد از هیئت حاکمه آمریکا به سبب نوع مواجهه با این حادثه تروریستی، تلویحا از نقش سعودی ها در این حادثه پرده برداشت و اعلام کرد: «مستبدان تروریست پرور تهدید می کنند که مبارزه را به سرزمین ما بکشانند و به آنچه که اربابان آنان بیش از هر چیز از آن متنفر هستند حمله کنند: یعنی کرسی دموکراسی».

البته وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در حاشیه اجلاس «صلح اسلو» به صورت آشکارتری از نقش سعودی‌ها در حادثه تروریستی تهران سخن گفت، ظریف در پاسخ به سوالی که چرا ایران گفته عربستان پشت حملات تروریستی است؟ گفت: «مسوولان عربستان صحبت‌هایی کردند و به طور علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می‌بریم و این تهدید مستقیم است، همان روز که حمله کردند وزیر خارجه عربستان توییت کرد. ما آگاه هستیم و اشراف امنیتی داشتیم که گروه‌هایی در قسمت‌های شرقی ایران تحرکاتی می‌کنند و دو ماه پیش نیز ۹ نفر در بلوچستان کشته شدند. از موقعیت خوب همسایگان استفاده و علیه ما اقدام می‌کنند».

مطالبه تروریستی

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در حاشیه مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران اعلام کرد: «آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها حمایت کرده‌اند و ما اطلاعات دقیق داریم که متأسفانه عربستان نیز ضمن حمایت از تروریست‌ها، انجام عملیات در ایران را از آنها مطالبه کرده ‌است».

یک اتفاق شبهه برانگیز

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در جریان آخرین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی پیش از حادثه تروریستی تهران وتأکید این فرد مبنی بر اینکه جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم، گفت: قبل از حادثه تروریستی در تهران اظهارات سخیف و مداخله جویانه‌ای در کلام برخی مقامات سعودی وجود داشت که تا حد زیادی شبهه برانگیز است و این موضوع توسط دستگاه‌های ذی ربط دردست بررسی قرار دارد و چنانچه آنها به جمع بندی لازم دست پیدا کنند موضوع را به اطلاع مردم ایران خواهند رساند.

مظنون اصلی

حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین الملل هم که پیش تر خواستار پاسخگویی مقامات سعودی به اظهارت مداخله جویانه شان در قبال ایران و ارتباط اینگونه اظهارات با حادثه تروریستی تهران شده بود، شب گذشته طی توئیتی نوشت: اکنون ریاض مظنون اصلی وقایع تروریستی تهران است.

منافع مشترک آل سعود و داعش

پس از حادثه تروریستی تهران روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت: «قطعا آل سعود و داعش منافع مشترکی در آسیب رساندن به ایران دارند»؛ این روزنامه با تاکید بر اینکه وهابیت همان عقیده و ایدئولوژی است که تفکر داعش بر آن استوار است، تصریح کرد: «بعید نمی‌دانیم که پادشاهی عربستان سعودی محرک و حامی اساسی مالی و تسلیحاتی حملات تروریستی به تهران با چراغ سبز آمریکا باشد».

آل سعود و منافقین

اما علاوه بر روابط گرم و پدر و پسری آل سعود با تروریست های تکفیری داعش، سران این رژیم رو به زوال با تروریست های دیگری به نام منافقین نیز روابط گرمی دارند؛ میتینگ تبلیغاتی گروهک منافقین در تیرماه ۹۵ در شرایطی در پاریس برگزار شد که رسانه‌های وابسته به حکام مرتجع عرب و سعودی نظیر «العربیه» و «الحدث» برای پوشش آن سنگ تمام گذاشتند؛ مهمانان این میتینگ نیز اغلب از سیاستمداران بازنشسته و ازکارافتاده کشورهای مدعی دموکراسی غربی و مرتجع عربی بودند.

یکی از مهمانان این مراسم، ترکی فیصل شاهزاده سعودی و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان بود؛ وی که به دشمنی با ایران و دوستی با رژیم صهیونیستی معروف است در سخنرانی خود در نشست منافقین باز هم ادعاهای سابق خود پیرامون ایران را تکرار کرد و الفاظ نامناسب و دور از ادبی را در مورد مردم ایران و نظام سیاسی کشورمان بکار برد.

اما علاوه بر تایید منافقین و حضور در مهمانی‌ها و میتینگ‌های آنان، برخی اخبار و اسناد نیز حاکی از حمایت مالی آل سعود از گروهک تروریستی و زوال یافته منافقین است!

روابط داعش و منافقین

پس از حادثه کور تروریستی در تهران توسط عناصر داعش، «اسکندر وتوت» نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی پارلمان عراق طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری المعلومه عراق، گفت: فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها سال‌هاست برای ضربه زدن به ایران از طریق حمایت از گروهک تروریستی منافقین تلاش می‌کنند؛ گروهکی که در بسیاری از عملیات‌های تروریستی دست داشته است و بین این گروهک و داعش ارتباط و هماهنگی وجود دارد.

پیش از این «قربانعلی حسین نژاد» از اعضای گروهک منافقین و مترجم «مسعود رجوی» به خبرگزاری فرانسه گفته بود که سران منافقین از همان ابتدا حمایت خود را از داعش اعلام کردند و به اشغال در آمدن موصل توسط داعش را انقلاب مردمی عشایر عراقی دانستند و ابراز امیدواری کردند داعش همه عراق و از جمله بغداد را تصرف کند!

بی‌تردید با گذشت زمان و زوال کامل گروهک‌هایی تروریستی نظیر داعش و منافقین اسناد بیشتری از تعامل آنها با یکدیگر و همچنین حمایت‌های رژیم‌های استکباری و مرتجع جهانی و منطقه‌ای بویژه آمریکا و عربستان سعودی از این گروهک‌های تروریستی آشکار خواهد شد.

اتمام حجت

فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مسئولان نظام درباره حمایت های پیدا و پنهان آمریکا از داعش اتمام حجت برای کسانی بود که در این زمینه شاید شک دارند، ایشان فرمودند: مثلاً اخیراً بین حرف های آمریکایی‌ها علیه ما، مسئله‌ی «بی‌ثبات‌سازی منطقه» [گفته می شود]؛ این شد حالا یک عنوانی: بی‌ثبات‌سازی منطقه! اوّلاً این منطقه به شما چه ربطی دارد؟ ثانیاً بی‌ثبات‌کننده‌ی این منطقه شما هستید؛ آمریکا و عُمّال آمریکا هستند که این منطقه را بی‌ثبات کرده‌اند؛ شمال آفریقا آن‌جور، منطقه‌ی غرب آسیا این‌جور، سوریه یک‌جور، عراق یک‌جور. اینکه فلان گروهکی را پول بدهند تولید کنند، سلاح بدهند، برنامه‌ی نظامی برایش تعریف کنند، پشتیبانی بکنند، در بیمارستان‌ها مجروحشان را مداوا بکنند، اینها بی‌ثبات کردن منطقه است. داعش را چه‌ کسی به وجود آورد؟ داعش را چه کسی تقویت کرد؟ امروز همین هم که ادّعا می کنند «ائتلاف علیه داعش»، دروغ است؛ همین هم دروغ است. بله، اینها با کنترل‌نشدگی داعش مخالفند؛ امّا داعشِ کنترل‌شده را که توی دست خودشان باشد می خواهند و اگر کسی بخواهد این پدیده را نابود کند و از بین ببرد، جدّاً جلویش می‌ایستند. می‌بینید، امروز هواپیماهای آمریکایی می‌آیند نیروهای نظامی سوریه را که با داعش یا چیزی شبیه داعش مواجهند، بمباران می کنند. عین همین قضیّه در عراق هم اتّفاق افتاد. نفت عراق را داعش میفروخت؛ اینجا یک مسئول دولتیِ مهمان -که اینجا مهمان ما بود؛ شخصیّت معروف بین‌المللی- به من گفت که تصویر کامیون های داعشی که نفت را از منابع عراقی می دزدیدند و می بردند به فلان کشور می فروختند، زیر چشم آمریکایی‌ها بود، ‌ [امّا] هیچ‌وقت آمریکایی‌ها یک دانه بمب روی سر اینها نینداختند، هیچ‌وقت ممانعت نکردند! جلوی چشم آنها این کار انجام می گرفت، ادّعا هم می کردند که با داعش مخالفند؛ درحالی‌که اگرچنانچه با کسی مخالف باشند، با این‌جور پشتیبانی او مخالفت خواهند کرد؛ [اینها] نه، کمک هم می کردند! خب اینها هستند که بی‌ثباتی را در این منطقه به وجود آورده‌اند، ایران بی‌ثباتی به وجود نیاورده؛ همین حرفهایی که [درباره‌ی ایران] می زنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس