دیده‌بان حقوق بشر

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از تشدید سرکوب آزادی‌ها در مصر انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که سرکوب آزادی‌ها در مصر به اوج خود رسیده است.

این سازمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت مصر ظرف چند هفته 50 فعال را بازداشت و ده‌‌ها پایگاه اینترنتی را فیلتر کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در این بیانیه افزود: دلیل اتهاماتی که دولت مصر به فعالان معارض وارد ساخته است، انتقاد صلح‌آمیز آن‌ها از عملکرد دولت است.

روز پنجشنبه در پی فراخوان برای برگزاری تظاهرات در اعتراض علیه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، نیروهای امنیتی مصر ده‌ها فعال را  بازداشت کردند.

دولت مصر اخیرا برخی از سایت‌های خبری از جمله الجزیره، هافینگتون پست عربی را به دلیل آنچه آن را ترویج تندروی دانسته، فیلتر کرده است.

سازمان‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی موج اخیر بازداشت‌ها و هدف قرار دادن رسانه‌ها در مصر را تحولی خطرناک برای اوضاع حقوق بشر و آزادی‌ها در مصر می‌دانند.

بر اساس اعلام منابع حقوقی مختلف، هزاران نفر از فعالان سیاسی در زندان‌های مصر به سر می‌برند.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال 2013 میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم 1400 تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از 15 هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند.

تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس