کد خبر 739330
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
موشک

شاعر جوان کشورمان به مناسبت حملۀ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین به یاد شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران اسلامی، قطعه شعری سروده است.

به گزارش مشرق، در پی جنایت تروریستی 17 خردادماه 96 تروریست‌های تکفیری در تهران که به شهادت 18 تن از مردم مظلوم و روزه دار و مجروحیت جمعی دیگر از هموطنان عزیز منجر شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی گذارد». 

بر این اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از ذات اقدس الهی و به نیابت از ملّت قهرمان و دشمن‌ستیز ایران و خانواده معظم شهدا و آسیب دیدگان عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، روز گذشته مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کرمانشاه و کردستان، تروریست‌های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

در همین راستا «محمد شکری‌فرد» شاعر جوان کشورمان به دلیل این اقدام ارزشمند و انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین به یاد شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران اسلامی، قطعه شعری را سروده که در ادامه منتشر می‌شود:

*********

امانِ تک تک‌شان را برید موشک‌ها
حساب تک تک‌شان را رسید موشک‌ها

ببین که دشمن در هم شکست، فرمانده!
و آنچه خواستی آمد به دست، فرمانده!

دم ظهور به دشمن دوباره چیره شدیم
 بلا به دور، به دشمن دوباره چیره شدیم

چنان همیشه‌اش از هم گسسته شد، آری!
غرور کاذب دشمن شکسته شد، آری!

چه نقشه‌ها که کشیدند خون به پا بکنند
چه سینه‌ها که دریدند خون به پا بکنند

به گوش می‌رسد از دور زوزۀ شیطان
شکست بر سر خود کاسه، کوزۀ شیطان

 ببین که حیلۀ ابلیس بی ثمر مانده ست
 به خط معجزه بنویس:"بی ثمر مانده ست"

به اهتزاز در آمد دوباره بیرق ما
گرفته است جهان را نوای "یا حق"ما

غمت مباد که کاشانه‌ها در آتش سوخت
پر پریدن پروانه‌ها در آتش سوخت

این شاعر جوان 23 ساله و از شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی است. عنوان نخستین مجموعه اشعار وی «نصف گمشده» نام داشت که در سال 93 از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شد. وی دومین مجموعه اشعارش را با عنوان «گشایش» مدتی پیش در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرد. چاپ دومین مجموعه شعر رو را نتشارات شهرستان ادب بر عهده گرفت.

وی همچنین عنوان نفر برگزیدۀ جشنواره‌های مطرحی چون جشنواره جوان خوارزمی، عبرات، موسم گل، نشان اربعین، شعر و داستان جوان سوره، شعر بسیج، جشنواره امام رضا(ع)، کنگره ملی صافی تبریزی را در کارنامۀ خود دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس