کد خبر 740960
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
درعا.jpg

نماینده استان درعا در پارلمان سوریه ضمن تکذیب خبر مصالحه با تروریست‌ها در این استان، تأکید کرد که در خصوص شهر درعا ارتش سوریه تصمیم خود را برای ادامه عملیات گرفته است.

به گزارش مشرق، «جمال الزعبی» نماینده استان درعا در پارلمان سوریه دستیابی به هر گونه توافق مصالحه با تروریستها در این استان را تکذیب کرد.

الزعبی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که تلاشهایی برای این مسئله آغاز شده ولی به خاطر اقدامات تروریستها و اصرار آنان برای حمله به افراد غیر نظامی، این مسئله بعید به نظر میرسد.

روز گذشته برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که دولت سوریه در درعا با تروریست‌ها به توافق آتش بس یا مصالحه دست یافته است.

وی تصریح کرد که از صبح روز گذشته شاهد شدیدترین درگیری‌ها در جبهه «المنشیه» و «درعا البلد» هستیم و ارتش نیز دامنه عملیات خود را گسترش داده است.

نماینده استان درعا افزود: «این مسئله در پاسخ به بمباران محله های امن درعا مانند حومه وحی الکاشف از سوی تروریستها است و سبب شد» که شماری از افراد غیر نظامی کشته و زخمی شدند. گذشته از اینکه تروریستها نیروگاه برق درعا را هدف قرار داده و برق شهر را به صورت کامل قطع کردند.

الزعبی ادامه داد: مصالحه انجام نگرفته و فکر میکنیم که بویژه در خصوص درعا البلد دور از دسترس باشد؛ زیرا آنان (تروریست‌ها) دست به نقض آتش بس نخست زدند و افراد غیر نظامی را بمباران کردند.

وی با تأکید بر ادامه حملات زمینی و هوایی به تروریستها در درعا البلد، المنشیه و النعیمه، خاطر نشان کرد: ممکن است دورهای تازه ای از مذاکره در سایر مناطق استان صورت گیرد ولی در خصوص شهر (درعا) ارتش سوریه تصمیم خود را  [برای ادامه عملیات] گرفته و این مسئله به خاطر بمباران مداوم شهر و مناطق امن آن از سوی جبهه النصره» است که با وجود آتش بس انجام گرفته بود.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز روز گذشته مدعی شده بود که آمریکا، روسیه و اردن به توافق سه جانبه ای بر سر ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه دست یافته اند و قرار است در این مناطق آتش بس برقرار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس