عملیات آزادسازی موصل

نیروهای عراقی در جریان این درگیری‌ها ۳۰۰ تروریست‌ را از پای در آوردند.

به گزارش مشرق، پس از باز پس گیری گذرگاه راهبردی تل صفوک در شمال غرب استان نینوا، عناصر ترویستی داعش با بیش از ۱۰ بار حمله گسترده علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق تلاش کردند این گذرگاه راهبردی را دوباره اشغال کنند که با متحمل شدن خسارت های فراوان ناکام ماندند.

نیروهای عراقی در جریان این درگیری ها  ۳۰۰ تروریست را از پای در آوردند. در حملات بی نتیجه تروریست ها همچنین دهها خودروی نظامی و انتحاری توسط نیروهای بسیج مردمی منهدم شد.

تل صفوک تنها گذرگاه انتقال نیرو  و تجهیزات گروه تروریستی داعش از سوریه به شهر موصل محسوب می شد.

از سویی دیگر، در روزهای گذشته حملات گروه تروریستی داعش از محور غربی شهر کرکوک برای قطع جاده راهبردی «بغداد_موصل» با شکست روبه رو شده است.

** برای مشاهده جزییات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

عناصر تروریستی داعش شب گذشته هم از شمال غرب استان صلاح الدین عملیاتی سنگینی را برای اشغال این جاده  راهبردی در محور «حدیثه - الصینیه» انجام دادند.

در مقابل نیروهای عراقی با استفاده از چند موشک حراراتی و حملات هوایی جنگنده ها توانستند در گام نخست تمامی خودروهای انتحاری تروریست ها را به طور کامل منهدم کنند و پس از درگیری حدود سه ساعته موفق شدند با کشته و زخمی کردن 60 تروریست، حملات را دفع کنند.

نیروها همچنین توانستند چند سکوی پرتاب موشک و خمپاره متعلق به تروریست ها را منهدم کنند.

تروریست ها همچنین درصدد بودند با نفوذ به مناطق شمالی دریاچه الثرثار علاوه بر کنترل مناطق شمالی حدیثه، وارد بیابان های غربی استان صلاح الدین شوند تا در زمان مناسب به شهر بیجی و تکریت حمله کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس