کد خبر 743825
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
راشل

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با انتشار یادداشت کوتاهی، از راشل کوری به عنوان «شهید انتفاضه قدس» یاد کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا قزوه مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و شاعر، با انتشار مطلبی درباره راشل کوری یاد او را گرامی داشت.

قزوه در مطلبی که در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر شده،‌ نوشته است:

«شهید انتفاضه قدس، خانم راشل کوری از امریکا، زنی که جلوی بلدوزرهای صهیونیست‌ها ایستاد تا خانه فلسطینی‌ها خراب نشود. ای کاش این همه دیپلمات سیاس امریکایی سر سوزنی از غیرت و جوانمردی و آزادگی این شیرزن را داشتند، شهیدی که بلدوزرها جمجمه‌اش را خرد کردند اما پا پس نکشید».

راشل کوری جوان 23 ساله آمریکایی 27 ژانویه سال 2003 به نوار غزه سفر کرد. در اولین شب اقامتش در شهر رفح در جنوب نوار غزه با دو نفر از فعالین خارجی که می‌خواستند با نصب تابلوهایی که روی آن‌ها نوشته بودند"افراد بین‌المللی"باعث توقف تیراندازی سربازان اسرائیلی به سمت شهروندان فلسطینی شوند. می‌خواستند با سیاست "تخریب منازل، ریشه‌کن کردن درختان و ارعاب شهروندان بی‌دفاع فلسطینی" مقابله کنند.

کم‌تر از دو ماه بعد یعنی 16 مارس 2003 راشل که کاور نارنجی فلورسنت به تن داشت تا به راحتی دیده شود، سر راه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی ایستاد تا از تخریب خانه یک داروساز فلسطینی به نام"سمیر نصرالله"که در این مدت با هم آشنا شده بودند، جلوگیری کند. اما بولدوزر اسرائیلی با عبور از روی راشل جمجمه او را شکست، دنده‌های او را خرد و ریه‌های او را سوراخ کرد، اما گویی این کافی نبود، راننده بدون آن که تیغه بولدوزر را بالا ببرد، دنده عقب گرفت و برای بار دوم از روی بدن راشل رد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    3 0
    مرگ بر امریکا که می گیم مرگ بر سیاست های نژاد پرستانه دولت های سرسپرده به صهیونیسم امریکاست و اگرنه ایرانیها هیچ مشکلی با مردم امریکا ندارند.وهمیشهه با مهمان نوازی خودشون این رو به همه مهمانانی که از کشورهای دیگه امده اند نشان داده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس