کد خبر 744056
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
FATF نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی باقی ماندن ایران در وضعیت خاکستری کنوانسیون «FATF» در گزارش نهایی کارگروه ویژه کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند بررسی کنوانسیون «FATF» در کمیسیون متبوع خود، اظهار داشت: کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت اقتصاد و فاطمه حسینی از کمیسیون اقتصادی مجلس در حال جمع‌بندی نهایی گزارش «FATF» هستند.

 وی با بیان اینکه قرار است مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و همچنین مسئولان شورای عالی امنیت ملی آخرین مستندات و اطلاعات را درباره کنوانسیون «FATF» به کارگروه ویژه کمیسیون اقتصادی ارائه دهند، افزود: بخشی از مستندات و اطلاعات از سوی دستگاه‌های ذکر شده  به کمیسیون واصل شده که در گزارش نهایی کارگروه ویژه بررسی «FATF» لحاظ خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کنوانسیون «FATF» در اجلاسیه اخیر در اسپانیا به مدت یک سال دیگر جمهوری اسلامی ایران را در وضعیت خاکستری حفظ کرد، گفت: آخرین وضعیت ایران یعنی باقی ماندن به مدت یک سال در وضعیت خاکستری نیز در گزارش نهایی کارگروه ویژه بررسی«FATF» نیز بررسی خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه گزارش کار‌گروه ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره«FATF» شامل بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: این گزارش شامل بررسی سوابق تشکیلات «FATF»و اهدافی که این کنواسیون در عرصه بین الملل پیگیری می‌کند، بحث سابقه ارتباط و اقدامات ایران با کنوانسیون «FATF»، بحث الزامات و تعهدات که با پیوستن ایران به این کنوانسیون برای کشورمان به وجود می‌آید، موضوع مغایرت و یا عدم مغایرت با ضوابط و مقررات کشور بر اثر پیوستن ایران به این کنوانسیون به وجود می‌آید و همچنین شامل جمع‌بندی و پیشنهادات است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه اعضای کار‌گروه ویژه بررسی «FATF» تلاش می‌کنند تا پایان تیر گزارش نهایی را درباره این کنوانسیون تدوین کنند، گفت: پس از نهایی شدن این گزارش به هیئت رئیسه مجلس برای قرائت در صحن علنی پارلمان تقدیم می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس