منوچین وزیر خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که شرکت نفتی «اکسون موبیل» را به دلیل نقض تحریمهای روسیه در ماه مه ۲۰۱۴، ۲ میلیون دلار جریمه می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که شرکت نفتی بین المللی «اکسون موبیل» را به دلیل نقض تحریمهای روسیه در ماه مه ۲۰۱۴، ۲ میلیون دلار جریمه می کند.

«دفتر کنترل دارائیهای خارجی» آمریکا با انتشار بیانیه ای بر روی وبگاه رسمی خود اعلام کرد که رؤسای شرکتهای تابعه «اکسون موبیل» در آمریکا در فاصله ۱۴ اُم تا ۲۳ اُم ماه مه ۲۰۱۴ با «ایگور سچین» رئیس «روسنفت» (Rosneft) بزرگترین تولیدکننده نفت در روسیه هشت سند را امضاء کردند.

گفتنی است که چند هفته پیش از امضای سندهای مزبور، ایگور سچین در فهرست افراد مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بود.

واحد خزانه داری که مسئول اجرای این تحریمهاست، در تحقیقات خود دریافت که شرکت اکسون موبیل در مورد این تخلفات عمداً به خودافشاگری اقدام نکرده و «اینکه این تخلفات از تشکیل یک پرونده مهم حکایت می کند».

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه کنونی آمریکا در زمان عقد قراردادهای مزبور مدیریت اجرایی شرکت اکسون موبیل را برعهده داشت. وزارت امور خارجه آمریکا پرسشها در مورد جریمه و آگاهی تیلرسون از این معاملات را به شرکت اکسون موبیل ارجاع داد.

شرکت اکسون اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ بطور کامل از مقررات مرتبط با تحریمهای وضع شده در دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» تبعیت کرده است؛ تحریمهایی که علیرغم صدور مجوز برای فعالیتهای تجاری در حوزه نفت و گاز با شرکت راسنفت، معاملات خصوصی با شخص «ایگور سچین» را ممنوع می سازد.

روز ۲۸ آوریل ۲۰۱۴، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که به منظور اجرای بخشی از بسته تحریمهای وضع شده علیه روسیه «ایگور سچین» را در فهرست افراد تحت تحریم خود قرار می دهد و بیان کرد که ایگور سچین «وفاداری خود به ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را آشکارا به زبان آورده است.

گفتنی است که این تحریمها شهروندان آمریکا و افراد مقیم در این کشور را از معامله با افرادی که در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار دارند، منع می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس