کد خبر 753673
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
وزیر بهداشت

دامنه حواشی قاضی‌زاده هاشمی از توهین به فرماندار بدره تا خوشحالی برای تعطیلی یک برنامه پرمخاطب پزشکی گسترده است و حتی به پورشه سواری این وزیر متمول دولت یازدهم نیز کشیده است.

سرویس سیاست مشرق - دولت یازدهم وزیر و مسئولی که با سخنانش جنجال به‌پا کند،‌ کم ندارد. گرچه برخی از دیگری سبقت گرفته و طوری عمل و سخن می‌گویند که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را به‌هم می‌ریزند. یکی از مسئولان دولتی که این روزها حاشیه‌هایش گسترده شده است،‌ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت است. دامنه حواشی وی از توهین به فرماندار بدره تا خوشحالی برای تعطیلی یک برنامه پرمخاطب پزشکی گسترده است و حتی به پورشه سواری این وزیر متمول دولت یازدهم نیز کشیده است.

در ادامه به حواشی پیرامون وزیر بهداشت دولت یازدهم می‌پردازیم.

توهین قاضی زاده هاشمی به یک خبرنگار: هر چرتی را نپرسید!

در حاشیه جلسه روز دهم خرداد ماه سال جاری، هیئت دولت خبرنگار روزنامه قدس از قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سوالی مطرح می کند که این سوال با واکنش عجیب وزیر مواجه می‌شود؛ قاضی زاده خطاب به خبرنگار روزنامه قدس می‌گوید: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا(ع) خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام ضا است.

آرش خلیل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سوالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: «شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.»[1]

توجیه اشرافیت و پورشه‌سواری با تعبیر نفاق

وزیر بهداشت درباره تعبیر «وزیر پورشه‌سوار» گفت:

من فکر کنم 8-9 سال پیش نمی‌دانستم که وزیر می‌شوم. آن موقع دنبال ماشین می‌گشتم. ماشین پرادو داشتم، ولی پرادوها زود چپ می‌کرد. دنبال همین ماشین‌های شاسی‌بلند بودم که گفتند این بهترین ماشین است (پورشه) که من هم خریدم، آن موقع حدود 200 میلیون تومان.

قاضی‌زاده هاشمی گفت:

هنوز هم دارم. داشتنش هم حکایتی جالب است. من از روزی که وزیر شدم تا الان، یک ثانیه هم پشت آن ماشین ننشسته‌ام. معتقدم که مسئولیت، بالاخره ضرورت‌هایی را ایجاب می‌کند و یک مسئول نمی‌تواند آن طوری رفتار کند که قبل از دوران مسئولیتش هست. و از آن طرف با وجود فشاری که همسرم داشت، برای اینکه آن را بفروشم؛ از ابتدا هم راضی نبود و می‌گفت همین ماشینی که هست خوب است. من می‌گفتم ما به جاده می‌رویم و بالاخره باید ماشین امن باشد. من که پول دارم، دلم هم که می‌خواهد. وقتی نخرم یعنی نفاق دارم، آن هم به خاطر حرف دیگران. این چیزی که متاسفانه در کشور شایع است. به هر حال با وجود اینکه ایشان اصرار می‌کرد، من تا امروز آن را نفروختم، نمی‌فروشم هم. دلیلش هم یکی، همسایه‌هاست. اگر من در ابتدای مسئولیتم آن را می‌فروختم. فکر می‌کردند من وزیر شدم و حالا می‌خواهم ریا کنم. یکی از دلایل  هم پسرم  است. نمی‌خواستم قضاوتش راجع به پدرش این باشد یا به نحوی آموزش ببیند که باید ریاکاری کند. بالاترین آسیبی که به کسی ممکن است وارد شود، دچار نفاق شدن و ریاکاری است.[2]

این درحالی است که در کدام قاموس اسلامی وارد شده که اشرافیگری و تجمل و زندگی متمایز از مردم، چاره نفاق است؟! آیا امیرمومنان و سایر ائمه(ع) که توان زندگی اشرافی را داشتند، به اندازه جناب وزیر دین‌شناس نبودند که برای مبارزه با نفاق، به سبک زندگی اشرافی و تجمل‌گرایانه روی کنند؟ کجای دین آمده که برای جلوگیری از نفاق، باید اشرافیگری پیشه کرد؟!

لوله کردن رسانه‌ها و خبر پزشکی 20:30

قاضی‌زاده در برنامه اخیر نگاه یک که با موضوع عملکرد وزارت بهداشت به روی آنتن رفته بود، حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش از مدیران تلویزیون بابت تعطیل کردن بخش حاشیه‌های پزشکی از خبر20:30 تشکر کرد! این اتفاق از معدود دفعاتی بود که یک مدیر جمهوری اسلامی از تعطیل شدن یک برنامه تلویزیونی تخصصی، آن‌هم روی آنتن همان رسانه تشکر می‌کرد. باتوجه به صحبت‌های وزیر بهداشت احتمال تعطیلی این بخش با فشارهای این وزارتخانه تقویت شد.

وی با تقدیر از رسانه ملی گفت:

«از اینکه بخشی از برنامه شبکه دو، این برنامه در حاشیه پزشکی را هم الحمدلله جمع کردند از این بابت تشکر می‌کنم. چون آن برنامه هم یک سیاه نمایی بود عمدتا از کارهایی که درکارهای پزشکی انجام می‌شد. امیدوارم به شکل دیگری باز ظهور و بروز پیدا نکند. یعنی از در می‌گوییم برید بیرون از پنجره دوباره نیایند داخل.»

واکنش قابل تامل وزیر بهداشت به فوت بیمار مبتلا به «ای‌بی»

سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خبری مبنی بر فوت یک بیمار مبتلا به بیماری «ای‌بی» که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: «سالانه ۳۹۰ هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد.»

وی تصریح کرد: «اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید بروند شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.»

توهین وزیر بهداشت به فرماندار بدره

به نظر می‎‌رسد که در دولت یازدهم رویکرد میان مسئولان و مردم بیشتر از اینکه بر پایه رابطه میان خدمتگذار و شهروند باشد، با نگاه ارباب-رعیتی است. سال گذشته بود که وزیر بهداشت در پاسخ به انتقاد مردم بدره از وی که از کمبود پزشک متخصص گلایه می کردند، رو به فرماندار این شهر کرد و با این فرض که بر علیه او دسیسه شده به وی گفت که « اگر گذاشتم یک روز دیگر سر کار بمونی. بیشعور!»

البته سپس وی مجبور به عذرخواهی از فرماندار بدره شد اما فایل صوتی نشان می‌داد که بیشتر از اینکه وزیربهداشت از فرماندار عذرخواهی کند این استاندار بود که نسبت به کاری که نکرده از آقای وزیر عذرخواهی می‌کرد.

سخنان کنایه‌آمیزی که توهین به حاج قاسم تلقی شد

همچنین وزیر بهداشت چند ماه پیش از این نیز اظهاراتی را مطرح کرد که افکار عمومی آنها را توهین به سردار سلیمانی تلقی کرد.

این وزیر پرحاشیه دولتی در یک مراسم سخنرانی گفته بود: «در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار عَلَم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد؛ دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند؛ یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»

البته قاضی زاده هاشمی همچون ماجرای عذرخواهی از فرماندار دولت، ساعاتی پس از این صحبت ها نیز متنی را در عرض ارادت به ساحت مدافعان حرم منتشر و تلاش کرد تا نشان دهد که قصدی علیه مدافعان حرم نداشته است.

از کنایه به سرداران حرم تا حمله به قالیباف

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی ساعاتی قبل از پخش دومین مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات، در مطلبی در کانال تلگرامی خود که با عنوان "دوستانه با محمدباقر قالیباف" منتشر شد، خطاب به شهردار تهران نوشت:

«برادر قالیباف! بار دیگر به میدان سیاست آمده‌اید؛ آن هم با ادبیات و رفتاری متفاوت. شیوه‌ای که در مرام اهل تقوی جایی ندارد و طعم تلخ خسارت‌های مادی و معنوی چنین رفتاری، نه برای ۸ سال، که به درازای یک تاریخ بر جانمان نشسته و سرمایه‌هایی ارزشمند را از کشور و مردم ربوده است. »

این وزیر کابینه در ادامه با پیش بینی ذلت دنیا و آخرت برای قالیباف نوشته است: چگونه در برابر چشمان مردم، رییس جمهور شرعی و قانونی کشور را که بعد از رهبری نماد اقتدار این ملت است، بی‌عقل و بی‌صداقت خطاب می‌کنید؟ و بسیاری مطالب دیگر که هنوز باورم نمی‌شود از شما شنیده‌ام!

چنین رفتاری برای کسب مقامی دنیوی اگر ذلت در دنیا نباشد (تجربه نشان داده که هست) قطعا ذلت در آخرت خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از مطلب خود نیز آورده است: برادر عزیز! ای کاش لباس سیاست را جایگزین لباس خاکی جبهه نمی‌کردید...

سخنان جنجالی وزیر بهداشت در برنامه ثریا

درباره ماجرای جنجال وزیر بهداشت در برنامه ثریا باید گفت که هرچند برنامه ثریا بارها توسط وزارت بهداشت کنسل و از اجرای آن جلوگیری شده بود اما سرانجام قرار شد وزیر بهداشت فقط خودش و البته با این شرط که هیچ منتقدی حضور نداشته باشد در این برنامه شرکت کرده و حتی اشخاصی مثل پزشکیان، توکلی، طریقت و غیره مهمان این برنامه نباشند.

در اثنای این برنامه، هاشمی با عصبانیت از مجری برنامه ثریا انتقاد کرد و گفت: «شما هر جا حضور دارید علیه پزشکان صحبت می‌کنید چه در ثریا چه در برنامه های دیگری مثل مناظره، باید به جای سرکوب کردن بخش خصوصی باید به شعارها عمل کرد.باید توزیع پزشک و تخت بیمارستانی را در کشور اصلاح کنیم، ما از ابتدای شروع دولت 12000 تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم که تا پایان دولت به 21000 تخت خواهد رسید.» 


[1] http://www.mashreghnews.ir/news/731890

[2] http://kayhan.ir/fa/news/109375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    21 56
    تو ایران هر کی کار کنه واسه خودش دشمن درست میکنه.باید اختلاسگر باشی تا محبوب رسانه ها شی.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      37 10
      الان پر کردن جیب و حساب پزشکان یعنی کار کردن؟ انحصاری کردن تنها کاری بوده که این وزیر انجام داده و از کنارش یه آب نباتی هم به دست بعضی از مردم رسیده
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    19 12
    این بنده خدا خیلی خودش حاشیه برا خودش ایجاد می کنه
  • AT ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    25 4
    این آقا فرضا سی سال کار کرده. هر ماه هم ده عمل جراحی کرده و هر عمل هم صد میلیون تومان گرفته ( خیلی زیاد گفتم چون هر ماه 5 تا 6 جراحی بیشتر ندارند و در دهه های قبل هزینه جراحی هم خیلی کمتر بوده) اما اینطور تازه می شود 360 میلیارد تومان که هنوز تا هزار میلیارد خیلی راه است. تازه ایشان به قول خودش که کاری جز طبابت هم نداشته. پس بقیه ثروتش را از کجا آورده؟ بگوید ما هم یاد بگیریم.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    10 5
    هر کسی بخواهد برای مردم و ملت کار کند با سایت مشرق و همفکرانش به مشکل برخورد می کند و حاشیه درست می شود .
  • حسن IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    7 25
    ادم شریفی است زحمت کشیده خدا صد برابر کند قبل از وزارت هم داشته و دارد مشرق خودت را زحمت نده نمی چسبد
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
      4 3
      حیف از ... نانی که تو می خوری
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    11 10
    مشرق حاضر نیست اقلا مردم بپرسند مگر از نظر ریاضی با طبابت می شود در سی سال هزارمیلیارد تومان جمع کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس