کد خبر 756279
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۲
وزیر خارجه قطر

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه این کشور حج را سیاسی نکرده بلکه عربستان دست به این اقدام زده است نشست اخیر وزرای خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر را موجب مضاعف شدن تناقضات این کشورها دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه قطر طی سخنانی در واکنش به بیانیه مشترک وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر اظهار داشت که نشست وزرای خارجه چهار کشور تحریم کننده قطر در منامه بحرین به تناقضات قبلی این کشورها افزود.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در گفتگو با شبکه الجزیره گفت: هیچ مسئول قطری اظهارنظری پیرامون نظارت بین المللی بر مناسک حج نداشته و هیچ اقدامی نیز پیرامون بررسی موضوع حج به عنوان یک موضوع بین المللی اتخاذ نشده است.

وی افزود: قطر حج را سیاسی نکرده است بلکه متاسفانه حج توسط عربستان سعودی سیاسی شده است.

گفتنی است که این سخنان وزیر خارجه قطر در واکنش به اظهارات «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان که مقامات قطر را به اقدام برای سیاسی کردن موضوع حج متهم کرده بود صورت می گیرد.

وزارت اوقاف قطر نیز پیش از این اعلام کرد که اخبار منتشر شده در خصوص ممانعت دوحه از ثبت نام قطری ها برای شرکت در مناسک حج کاملا نادرست بوده و این وزارت حج عربستان است که مانع تامین سلامت حجاجمان می شود.

این وزارت خانه هم چنین تاکید کرد: ما منتظر ارتباط با نهادهای سعودی ذیربط در خصوص تضمین سلامت حجاج هستیم.ما متاسفیم که مناسک حج با سیاست گره خورده و این مساله مسلمانان را از ادای این مناسک باز می دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس