پور ابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: احساس می‌کنم آقای آخوندی برای ابقاء در این سمت، یک خانه تکانی جدی وزارت راه و شهرسازی انجام دهد البته اشکالاتی به عملکرد آقای آخوندی وارد است.

به گزارش مشرق، محمدرضا پور ابراهیمی درخصوص معرفی اعضای کابینه دولت دوازدهم گفت: : در چهار سال گذشته هماهنگی لازم در تیم اقتصادی دولت وجود نداشت، بنابراین تیم اقتصادی باید در برنامه های کلان با هم هماهنگ باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره معرفی جهرمی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:  بنده شناختی از آقای جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات ندارم و باید بعد از بررسی برنامه ها درباره ایشان نظر بدهم، اما باید گفت که به هرصورت وزارت ارتباطات می تواند زیرساخت های لازم را برای تحولات اساسی در اشتغالزایی در بخش فناوری اطلاعات ایجاد کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر به طور مثال در کشور هند با استفاده از خدمات زیرساخت ارتباطی، خدمات بازرگانی ارائه می شود،و باید گفت به دلیل اینکه به ارتقای نرخ رشد اقتصادی منتهی شود،باید به اشتغالزایی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی توجه شود .

وی افزود: در حال حاضر کارکرد وزارت ارتباطات، اقتصادی شده و می تواند منشأ تحول باشد و سودآورترین شرکت های دنیا شرکت های در حوزه IT و ICT هستند و با توجه به نیروی تحصیل کرده داخلی می توان در این عرصه ها موفق بود، هر چند که وزارت ارتباطات نمی تواند کار عملیاتی انجام دهد، اما می تواند بستر این کار را فراهم کند.

پورابراهیمی داورانی درخصوص معرفی کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد گفت: در دولت یازدهم، اظهارنظر وزرای اقتصاد و صنعت درخصوص تعرفه ها با هم متفاوت بود و همچنین نظر رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درباره ارز با هم یکسان نبود که این نکات قابل تامل است.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید هماهنگ باشد ادامه داد:بنده نمی توانم بگویم عملکرد آقای کرباسیان در آینده چگونه خواهد بود و باید برنامه های ایشان ارائه شود اما حوزه عملکرد وزارت اقتصاد گسترده است و نباید فراموش کرد عملکرد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت و وزارت اقتصاد با هم ارتباط دارند، بنابراین در صورتی که سازمان های مذکور با هم در ارتباط باشند، می توان یک تحول در اقتصاد ایجاد کرد.

پورابراهیمی داورانی تصریح کرد: تا آنجا که مشخص شده است قرار نیست در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی تغییراتی ایجاد شود، بنابراین باید بعد از بررسی برنامه های کرباسیان در این رابطه اظهارنظر کردکه آیا توانایی هماهنگی با سایر دستگاه ها را دارد یا نه.

وی درخصوص معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت گفت: آقای شریعتمداری تجربه کار در وزارت بازرگانی سابق را دارد، بنابراین احساس می شود تجارب ایشان بتواند به ارتقای عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت در بخش بازرگانی کمک کند، اما باید توجه داشت مشکل اصلی کشور در حال حاضر رونق بخش تولید است، بنابراین باید وزیری بیاید که وجهه قالب عملکردش در حوزه تولید باشد و  بتواند بازرگانی خارجی را متحول کند.

پورابراهیمی داورانی افزود: یکی از ضعف های وزارت صنعت در 4 سال گذشته در بخش بازرگانی خارجی بود و علی رغم همکاری با روسیه، میزان صادرات به این کشور در سال 95 کم بود این در حالی است که با روسیه ارتباطات خوبی در حوزه های سیاسی و امنیتی داریم البته باید برنامه های آقای شریعتمداری در حوزه تولید و بازرگانی به طور کامل بررسی شود.

وی درخصوص معرفی آقای حجتی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: اشکالاتی در عملکرد آقای حجتی نیز مطرح شده اما یکی از ویژگی های آقای حجتی این بود که بعد از اینکه اختیارات بخش بازرگانی، مسئولیت کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی داده شد، آثار خوبی در عملکرد وزارت جهاد کشاورزی مشاهده شد و با کاهش واردات محصولات کشاورزی روبرو شدیم.آقای حجتی از از ظرفیت های قانونی به خوبی در وزارت جهاد کشاورزی استفاده کرد.

پورابراهیمی داورانی ادامه داد: سن و سال وزرا نیز در عملکرد آنها تأثیرگذار است و باید پذیرفت بالا رفتن سن در رشته فوتبال نیز باعث می‌شود که از قدرت و کارایی بازیکنان کاسته شود بنابراین باید به این مولفه ها نیز توجه کرد.

لزوم خانه تکانی در وزارت راه و شهرسازی توسط آخوندی

پورابراهیمی در خصوص معرفی مجدد آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: احساس می‌کنم آقای آخوندی برای ابقاء در این سمت، یک خانه تکانی جدی وزارت راه و شهرسازی انجام دهد البته اشکالاتی به عملکرد آقای آخوندی وارد بوده اما در حوزه کاری خود تلاش نیز داشته و نیازمند بهبود شرایط است و باید برنامه‌های جدید ایشان برای 4 سال آینده بررسی شود.

وی در خصوص معرفی آقای زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم گفت: آقای زنگنه از تجربیات خوبی برخودار است البته اشکالاتی در بحث قراردادهای نفتی مطرح است که باید در زمینه شفاف سازی مسائل مذکور اقدام شود که انجام این مهم به ارتقاء عملکرد دولت کمک می‌کند البته ارتقاء سهمیه نفت و بازگرداندن سهمیه نفت ایران در اوپک به میزان قبل از تحریم ها اقدام خوبی از سوی وزارت نفت در4 سال گذشته بود .

پورابراهیمی داورانی افزود: در زمینه افزایش تولید نفت نیز در 4 سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد اما باید در هر صورت مشکلات گذشته در وزارت نفت حل شود و بنده احساس می‌کنم که ایشان می‌تواند در این پست به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در خصوص معرفی آقای بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: بر اساس سوابق می‌توان گفت آقای بیطرف عملکرد مناسبی داشته و جزو وزرایی بوده که در دولت آقای خاتمی نیز عملکرد موفقی داشته است و احساس می‌کنم آقای بیطرف می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی آقای ربیعی به عنوان وزیر تعاون افزود: بنده از زمانی که ایشان در دوره قبل به عنوان وزیر تعاون معرفی شدند با ایشان مخالفت کردم و اعتقادم این است که بعد اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، نسب به بعد اجتماعی این وزارتخانه پررنگ تر بوده به دلیل اینکه بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در حال حاضر زیرمجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است بنابراین باید وزیر پیشنهادی در این وزارتخانه از اشراف اطلاعات بالایی در حوزه اقتصاد برخوردار باشد. عملکرد 4 سال گذشته آقای ربیعی نشان داده علیرغم تلاش‌ها که ایشان داشته به شدت در زیرمجموعه‌های وزارت تعاون چالش ایجاد شده است بنابراین بنده با وزارت ایشان در دولت دوازدهم مخالف هستم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس