عبادالله عبداللهی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: مهم‌ترین دغدغه قرارگاه سازندگی تنش‌های آب در کشور است.

به گزارش مشرق، سردار عبادالله عبداللهی صبح امروز در حاشیه بازدید از سد نرماب در جلسه با مسئولان استان گلستان اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه قرارگاه سازندگی تنش‌های آب در کشور است و در بسیاری از مناطق این موضوع قابل ملموس است و باید فکری اساسی برای آن شود.

وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی بنا به رسالت خود، در این راستا گام‌های خوبی در غرب، جنوب و کمتر در شمال کشور برداشته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: در سال‌های گذشته طرحی را پیش‌بینی کردیم که کانالی موازی با دریا از غرب به مازندران و سپس به استان گلستان احداث می‌شود.

عبداللهی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال و وضعیت بیکاری جامعه تکلیف و وظیفه شرعی است که گام‌های مثبتی را در مسیر اشتغال برداریم.

وی در مورد سد نرماب بیان کرد: فعالیت‌های این سد نسبت به پروژه‌‌های دیگر در سطح کشور بسیار خوب است و ما اولین سد در کشور را از ماده 56 در زمینه فاینانس داخلی داشتیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: بیشتر مشارکت‌های ما در زمینه آزادراه‌ها بوده ‌و این سد با توجه به تأمین آب شرب و آبرسانی در حوزه کشاورزی و صنعت برای ما بسیار با اهمیت است.

عبداللهی تصریح کرد: نگرانی ما در زمینه کانال‌های پایین دست سد نرماب می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. معمولاً در احداث سدها با گذشت عمر مفید از ساخت سد هنوز کانال‌های پایین‌دست احداث نمی‌گردد و این یکی از نگرانی‌های ما در این حوزه است.

وی گفت: تملک روستا و اراضی کشاورزی حوزه سد جزو تعهدات ما نیست زیرا سند آن در حوزه آب منطقه‌ای و دولت است و ما تحت عنوان تملک نمی‌توانیم اعتباری را پرداخت کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء یادآور شد: برای به اتمام رسیدن این سد و با توجه به اهمیت آن از محل دیگری اعتبار را پرداخت خواهیم کرد تا اراضی حوزه این سد آزاد شود.

عبداللهی با اشاره به پروژه‌های انجام شده توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء تأکید کرد: در سال 95، 60 پروژه را تائید کردیم که اواخر کار این پروژه‌ها در حال انجام است و برای سال 96 در نظر داریم 70 پروژه را به اتمام برسانیم که با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب سد نرماب یکی از این 70 پروژه این سد خواهد بود و پیگیر هستیم تا بخش مالی آن را تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت که هدف مهم احداث و بهره‌برداری این سد است که اولویت نخست آن در راستای تأمین آب شرب در حال تکمیل است و باید دو هدف دیگر را عملیاتی کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: حضور مسئولان وزارت نیرو در محل پروژه در جهت اشتغال و احیای کشاورزی بسیار تأثیرگذار است و امید داریم حضور آنها سبب شود تا کار عملیاتی آنها سریع‌تر انجام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس