حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس

انتظار نه چندان زیاد روحانی از آوایی، توصیه وی به کلیدیابی به‌جای قفل‌‎سازی برای مشکلات کشور و نارضایتی رئیس مجلس از نحوه اخذ رأی اعتماد به وزرا به‌صورت کاغذی از حاشیه‌های جلسه امروز مجلس بودند.

به گزارش مشرق، پنجمین و آخرین روز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم می‌پرداخت، حواشی ذیل را به همراه داشت که عمدتاً مربوط به سخنان نهایی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دفاع از این وزرا بود:

روحانی هنگام دفاع پایانی از سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: ما خیلی از آقای آوایی انتظار نداریم، فقط می‌خواهیم حقوق بشر، حقوق شهروندی و تعزیرات را مورد توجه قرار دهد و روابط سه قوه را صمیمانه‌تر کند.

رئیس‌جمهور در حالی هنگام دفاع از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور، انتظار خود از او را استفاده از معتدلان دو جناح عمده کشور عنوان کرد که عمده استانداران و فرمانداران کشور را در دوران تصدی وزارت کشور دولت یازدهم از سوی این وزیر پیشنهادی اصلاح‌طلبان تشکیل داده‌اند.

روحانی در زمان دفاع از سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی ارشاد گفت: چالش و مشکل در کشور زیاد است بعضی هم به دنبال این هستند که قفل ایجاد کنند، در حالی که باید کلید پیدا کنند، و الا قفل ایجاد کردن که آسان است.

رئیس‌جمهور پس از دفاع از همه وزیران پیشنهادی به طنز اظهار داشت: بعد از ظهر می‌خواهیم جلسه هیئت دولت را تشکیل دهیم و رأی اعتماد کمتر از 200 هم برای وزرا قبول نیست.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از آغاز فرایند اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس برای وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در سخنی نه چندان رسمی که احتمالاً به علت مشکلات و زمان‌بر بودن رأی گیری به‌صورت ورقه‌ای با خود دارد، عنوان کرد، گفت: از این به بعد آیین‌نامه را اصلاح کنید تا اخذ رأی اعتماد به‌صورت مکانیزه صورت بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس