بزرگداشت شهید شعبان نصیری

روز سه شنبه ، فرماندهان الحشدالشعبی، فرماندهان عالی ارتش و پلیس و نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی و دینی برای تجلیل از شهیدان نصیری و شری آمده بودند.

به گزارش مشرق؛ بانی مجلس الحشدالشعبی بود و بر و بچه های عراقی، همانها که در کنارش بودند و همراهش ، برای او و دیگر همرزم آسمانی اش از لبنان یعنی عبدالحمید شری ( ابو مهدی)، مراسم گرفته و صاحب عزا بودند و اینجا ما باید به آنها تسلیت می گفتیم.

سردار نصیری روز جمعه پنجم خرداد ماه و در آستانه ماه مبارک رمضان در عملیات غرب موصل علیه گروه تروریستی تکفیری داعش به شهادت رسید و عبدالحمید شری از فرماندهان لبنانی نیز در همین ایام به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.

حالا روز سه شنبه ، فرماندهان الحشدالشعبی، فرماندهان عالی ارتش و پلیس و نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی و دینی برای تجلیل از این فرماندهان آمده بودند و در پیشاپیش مستقبلین، ابوعلی البصری فرمانده عملیات الحشدالشعبی ایستاده بود و خیر مقدم می گفت.

جاسم محمد جعفر، عباس البیاتی، حنین قدو و چند تن دیگر از نمایندگان عراقی، از جلسه پارلمان آمدند و همزمان ، گروهی از دیپلمات های ایرانی، از جمله محمد کاظم آل صادق دیپلمات ارشد سفارت ایران در عراق و مصطفی مرادیان وابسته نظامی کشورمان در میان استقبال بانیان مجلس، در این مراسم حضور یافتند.

جمعی از فرماندهان الحشدالشعبی، از جمله احمد الاسدی سخنگوی این تشکیلات، علی الیاسری و حامد الجزایری فرمانده و معاون گروه مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی ، معین الکاظمی از فرماندهان ارشد بدر و بسیاری دیگری از مسئولان عراقی برای روح آسمانی های ایرانی و لبنانی دعا کردند.

حجت الاسلام سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق، سید محمد حیدری امام مسجد معروف الخلانی بغداد و جلال الدین صغیر از روحانیون برجسته و امام مسجد براثای بغداد و نیز گروهی از سران عشایر عراق در این مراسم حضور داشتند و در این میان محمد سالم الغبان وزیر کشور سابق عراق نیز وارد مجلس شد و در صف مستقبلین نشست.

علی البصری مسئول عملیات الحشدالشعبی پیش از آنکه روحانی عراقی بالای منبر برود، برای لحظاتی درباره این شهیدان ، رشادت هایشان و از مظلومیتشان که با شهادت و تقدیم خون، دنیا را مدیون خود کرده اند، سخن گفت.

در خلال مراسم و در حیاط مسجد الزویه که برای لحظه ای خلوت نمی شد، ابوعلی البصری را که ارتباط کاری بیشتری با شهیدان نصیری و شری داشت، به صحبت گرفتیم و او گفت، ما امروز از قهرمانانی تجلیل می کنیم که نقش بزرگی در نبرد علیه داعش تروریستی داشتند.

وی پیروزی های عراق بر گروه تروریستی داعش را بویژه در منطقه غرب نینوا مرهون فداکاری های این فرماندهان دانست و گفت ابو مهدی (عبدالحمید شری) در بخش اطلاعات نقش مهمی در کسب اطلاعات و پردازش و تنظیم آن داشت.

وی اما درخصوص شعبان نصیری، گفت شهید نصیری همیشه در پیشاپیش و پیشانی نبردها حضور داشت، درحالی که نقش او را در طراحی عملیات قابل انکار نیست.

البصری در توصیف فرمانده شهید ایرانی، اینگونه گفت: حاج شعبان استراحت بلد نبود و در خطوط مقدم نبرد آرام و قرار نداشت و در یک کلام مرد میدان های سخت بود و من امروز این شهادت را می بایست تبریک بگویم که شایسته آن بود.

علی الیاسری فرمانده گروه سرایا الخراسانی را نیز دیدیم و از او هم درباره شهید نصیری پرسیدیم که گفت، این شهیدان ستارگان سرزمین مقدس عراق و آسمان دنیای اسلام هستند.

وی، ضمن یادکردی از شهید حمید تقوی از سرداران مدافع حرم که در سال 93 در بلد در جنوب سامرا به شهادت رسید، اضافه کرد که این شهیدان نه تنها افتخار ایران که افتخار امت اسلامی و ملت عراق هستند.

سید حامد الجزایری معاون سرایا الخراسانی نیز درباره شهید نصیری گفت، او از نیروهای موثر و شاخص در صحنه بود و یک متخصص به تمام معنا محسوب می شد که در لباس مستشاری، قدم به قدم در کنار نیروهای عراقی حضور داشت و شهادتش ضربه ای به همه ما بود.

سید حامد نیز با یادآوری شهدایی چون حمید تقوی ، گفت، شهید نصیری تجربه بزرگی در میدان های عملیات داشت و تربیت و ساختن چنین نیروهایی، بسیار سخت و زمان بر است و از این نظر شهادت او را یک ضایعه عظیم باید توصیف کرد.

یکی از فرماندهان عراقی که نخواست نامش برده شود، گفت، اگرچه ما عراق را خانه دوم نصیری و نصیری ها می دانیم ، اما او 'مهاجر شهید'ی بود که در پاسخ به ندای مرجعیت و نبرد با تروریسم، خانه و کاشانه و سرزمین خود را ترک و در غربت پرواز کرد و به آرزوی خود رسید.

روز جمعه، یک روز مانده به ماه مبارک رمضان، آنطور که برخی فرماندهان الحشدالشعبی می گفتند، حاج شعبان نصیری با زبان روزه در منطقه عملیاتی غرب موصل برای آخرین بار از خطوط تماس با تکفیری ها بازدید و آخرین تذکرات و توصیه هایش را به فرماندهان عراقی یادآوری کرد و اما به سفره افطار آن روزش در مقر عملیات نرسید.

فرماندهان عملیات الحشدالشعبی می گویند، او فرماندهی شجاع و دلاور بود که بطور مستمر در خطوط تماس حضور می یافت و برای سرعت عملیات و کاهش تلفات، به فرماندهان عراقی مشورت می داد و حالا دنیا به خون آنان مدیون است که برای برقراری صلح و امنیت در جهان فدارکاری کرده اند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    69 6
    معجزه از این بالاتر که در یک زمان که که عراق تحت "ولایت"طاغوت بود مردم آن سامان هشت سال به جان و مال ملت ایران تاختند اما با مدیریت ولایت فقیه که همان ولایت "الله" است کار بجایی رسیده است که جوانان جان بر کف ایران برای نجات جان و مال همان مهاجمان دیروز و برادران دینی امروز خود بی ترس و واهمه به کام آتش جنگ می شتابند و تحسین مجاهدان عراقی را بر می انگیزند.این است معجزه حاکمیت ولایت فقیه.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    22 1
    خوش به حالش..شهادت رستگاری عظیم است.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    24 1
    مرگ بر آمریکا
  • حسین IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    0 0
    شهید نصیری مخلص خدا بود وایمان قوی داشت روحش شاد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس