کد خبر 768016
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۵

به گزارش مشرق، روستای کالشور از توابع کالیمانی بخش مانه و سملقان استان خراسان شمالی است(در زبان محلی کال به معنی چشمه، و کالشور به معنی چشمه شور است). مسیر صعب العبور آن با عبور از روستای کالیمانی و بعد از آن عبور از یک جاده ناهموار (که در فصل بارش کاملا غیر قابل عبور است) ممکن می شود. روستای کالشور با حدود ۲۵ خانوار از کلیه امکانات رفاهی شامل آب، برق، گاز و حتی دسترسی مخابراتی محروم است. محل تامین آب روستا چشمه ای با آب غیر بهداشتی در نزدیکی روستا است.


عده ای از ساکنین روستا محل زندگی خود را ترک و یا به صورت فصلی مهاجرت کرده اند، اما بسیاری از خانوارهای روستا علیرغم نبود امکانات رفاهی و بهداشتی و نداشتن کار و امکان معیشت همچنان در محل فعلی زندگی خود مانده اند و عده ای دیگر از روستاییان برای تامین زندگی و استفاده دامهایشان از مراتع اطراف محل زندگی به شغل دامداری مشغول هستند.

علیرغم نبود امکانات رفاهی در این روستای کوچک و محروم، ساکنین به دلیل عدم بهرمندی از تسهیلات برای امرار معاش و زندگی حاضر به نقل مکان به محل جدید نزدیک به جاده برای تسهیل دسترسی و تامین امکانات نیستند. این امر سبب محرومیت تحصیلی در بین کودکان و جوانان روستا و فقر فرهنگی و نزدیک به صفر بودن اطلاعات ساکنین از سبک زندگی، باوجود جمعیت کم آن و همچنین محرومیت از امکانات بهداشتی شده است و جای این سوال را در ذهن باقی می گذارد، که علت عدم همکاری روستاییان(با تعداد خانوار کم) با مسئولین برای نقل مکان به محل جدید و نزدیک تر به جاده با هدف تامین تسهیلات و تامین امکانات رفاهی چیست؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    7 1
    واقعا اوف داره برای کشور عزیز اسلامیان فکر می کنم باید مطالعه کرد نقاط قوت و ضعف این طرح را دید و در صورت مثبت بودن که میتواند نقاط قوت و مثبت بسیاری داشته باشد روستاها را تجمیع کرده و خدمات دهی داشته باشیم و روستاهای مناطق محروم از محرومیت خارج شوند
  • پویا رهگذر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    6 1
    نمیدونم این مردم بر اثر نداشتن ژن خوب دچار این زندگی شدن یا در اثر نبود ژن خوب در مسئولین ....
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 0
    به نظرم باید روستاها با همدیگه ادغام بشه، الان برای یه روستای 4-5 خانواری واقعا چی کار میشه کرد؟ مدرسه زد،اب و برق و گاز کشید؟ واقعیت رو قبول کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس